סרבני גט לא יוכלו ללמוד תורה בכלא. ח"כ שטרן: "מסך עשן"

הצעת חוק שמקדמת ח"כ מועלם-רפאלי קוראת לשלול מסרבני גט שורת הטבות דתיות בבתי הכלא. ח"כ שטרן תקף את ההצעה ושאל: "בשביל זה אתם בקואליציה הזאת? בשביל לסתום את הפה?". צפו בדברים

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/03/17 08:56 ט באדר התשעז

סרבני גט לא יוכלו ללמוד תורה בכלא. ח"כ שטרן: "מסך עשן"
יחצ, צילום: יחצ

אמש (ב') עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ שולי מועלם-רפאלי, השוללת מסרבני גט הטבות בנושאי דת בזמן כליאתם. ח"כ אלעזר שטרן תקף את היוזמה וטען כי מדובר בפיזור עשן על התנהלות בתי הדין.

הצעת החוק שמקודמת בשיתוף פעולה עם תנועת 'אמונה', נועדה להקשות על סרבני גט, בניסיון לשחרר את נשותיהם מעגינותם. במסגרת החוק המוצע, ישללו מסרבן גט שורת פריבילגיות דתיות כמו שהות באגף התורני, לימודים ואחזקת ספרים, השתתפות בשיעורי תורה, שימוש בספרי קודש ומניעת ארוחות בכשרות מהודרת. יש לציין כי המהלך נתמך ע"י הרב דוד לאו והרבנות הראשית כולה.

יוזמת החוק ח"כ שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי, ציינה כי "אדם הבוחר בחיים לפי ההלכה היהודית לא יכול להחליט על חלקים שהוא מקבל וחלקים שהוא דוחה. זו אינה ארוחה בהרכבה עצמית שבה מחליטים מה יהיה על הצלחת ומה לא. היהדות כוללת את עיקרון היסוד של ואהבת לרעך כמוך. אדם שבוחר לרמוס עקרון זה ולא לתת גט לאשתו רק כדי למרר את חייה, בוחר שלא לקבל את החלטת הדיינים, אינו יכול לבוא בדרישות לקבל את הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים דתיים. מפתחות הכלא בידיו. שייתן גט וישחרר את אשתו ואת עצמו מהכלא שבו בחר לשים את שניהם".

[embed]

]

מי שלא אוהב את הצעת החוק וסובר שמדובר בטיפול נקודתי לבעיה גדולה הרבה יותר, הוא ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד'. בדברים שאמר במליאת הכנסת אמש, הוא ציין שהוא אמנם חתום על הצעת החוק הזו עוד מהכנסת הקודמת, אך הוא חושב שהיא אינה במקומה מאחר ולטענתו, בקדנציה הקודמת היא הוגשה לצד שלל יוזמות נוספות שמשלימות אותה כמו למשל חוק הפקעת כסף הקידושין מסרבני גט.

לדבריו בהצעת החוק הזו, כשהיא מקודמת לבדה, יש "סוג של מסך ערפל למערכת שמתעללת בנשים. סוג של כאילו הליכה לקראת הנשים". לדבריו החוק המוצע מתייחס לארבעה סרבנים בלבד מתוך מאות ואלפי סרבנים קיימים.

במהלך נאומו ניסתה ח"כ רחל עזריה מכולנו להתערב בדבריו של שטרן שלא נותר חייב והטיח בה: "תטפלו במאות עגונות ולא בארבע נשים במקרה הטוב. בשביל זה אתם בקואליציה הזאת? בשביל לסתום את הפה? תגידי לנשים מסורבות הגט מה עשית להם באמת. עשית להם אפס! את לוקחת את הגלאט כושר מסרבני גט אחרי ששנים התעללו בנשים שלהם. על זה תהיה תקומתנו?"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן