סרבן הגט לפני שהוסר מקבוצת וואטסאפ של הבית היהודי: "שני צדדים לכל סיפור"

ירון אטיאס, שבית הדין הרבני אישר את פרסום שמו וכן נקיטת סנקציות נגדו, ביקש להגיב בקבוצה על הפרשה. אחד החברים בקבוצה: "לפני שמלבינים כך פניו של אדם, רצוי לפנות אליו בפרטי". חברה אחרת: "בית הדין עשה את זה וקבע הוראות ברורות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/05/18 16:43 כה באייר התשעח

סרבן הגט לפני שהוסר מקבוצת וואטסאפ של הבית היהודי: "שני צדדים לכל סיפור"
ירון אטיאס, צילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

ירון אטיאס, סרבן הגט ששמו הותר לפרסום על ידי בית הדין הרבני בחיפה לצד הוראות לסנקציות נוספות, הוסר אמש (רביעי) מאחת מקבוצת הוואטסאפ הסגורות של הבית היהודי אחרי שהנושא עורר דיון והוא אף הספיק להתבטא בעניינו.

אחת מחברות המפלגה פרסמה בקבוצה הסגורה בשם "הבית היהודי הבית החברתי", את פסק הדין של בית הדין הרבני בעניינו של אטיאס וזכתה למספר תגובות.

רב ופעיל מוכר בזירה הציבורית הגיב לפרסום ההודעה וכתב כי הוא חושב שאטיאס "חבר בקבוצה. בהיכרות הקטנה שיש לי איתו נראה שמדובר באדם איכותי. מציע לשאול את פיו לפני שמפרסמים דבר כזה". רב נוסף הצטרף לדעה זו וכתב כי  "ירון חבר הקבוצה כאן, לפני שמלבינים כך פניו של אדם, רצוי לפנות אליו בפרטי. מי ששמע את השתלשלות הדברים ממקור ראשון לא היה ממהר לפרסם".

ניסה להגיב והוסר מהקבוצה

ניסה להגיב והוסר מהקבוצהצילום: צילום מסך

אמש, בצעד חריג, אישר בית הדין הרבני האזורי בחיפה, לפרסם את שמו ותמונתו של סרבן הגט, במטרה להפעיל עליו לחץ ציבורי וחברתי. בין הסנקציות שאושרו להטיל עליו איסור לצרף אותו למניין, לדבר עמו, לשאול לשלומו, לסחור עמו, לחלוק לו כבוד, ואף נאסר לענות אחריו לקדיש.

אטיאס עצמו התייחס לנושא בקבוצה של המפלגה וכתב "כחבר הפורום אני שמח על הזכות שניתנת לי להגיב לדברים. כמובן שאינני מכחישם אלא כפי שאשתי כתבה, שני צדדים לכל סיפור". עוד הוא כתב כי מאחר והוא חוזר מחופשה הוא מתכוון בהמשך הערב לפרסם תגובה מסודרת בקבוצה.

"תוהה על המוסר הכפול ששוב מרים את ראשו בקבוצה הזאת", כתבה אחת מחברות הקבוצה כמענה לשני הרבנים שביקשו לא לשפוט את חברם, "יש כאן פסק דין של בית הדין הרבני עם הוראות מפורשות. אני לא שופטת את אחד הצדדים, בית הדין עשה את זה וקבע הוראות ברורות". עוד היא כתבה כי אותם רבנים צריכים להסביר "מדוע מותר להם לאתגר את פסק בית הדין".

פסיקת בית הדין הרבני

פסיקת בית הדין הרבניצילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

בשלב זה החליט מנהל הקבוצה, לאחר שלדבריו הוא התייעץ בנושא עם דמויות תורניות בכירות, להסיר את אטיאס מהקבוצה ובכך למלא את הסנקציות שהוטלו עליו באמצעות בית הדין הרבני.

לאחר פעולה זו המשיך הדיון כשאחד מהרבנים שהשתתפו בו אמר כי הוא "לא מאתגר את פסיקת בית הדין, אלא סברתי שאם כתבו בקבוצה על אדם שהוא חבר הקבוצה, אז ראוי לתת לו להגיב. ובטח לא להסיר אותו".

חבר אחר בקבוצה לא התרשם מהדברים וכתב כי "הקבוצה כאן אינה עיתון שמבקש את תגובת החייב לאחר פסק הדין אם ניתן כנגד אדם פסק דין את טענותיו מסתמא הוא השמיע בבית הדין ואלו לא השתכנעו. אם הוא חושב שיש לו עוד מה לומר  ודאי שלא כאן המקום אלא במסגרת הערעור לבית הדין הגדול לערעורים. אנחנו מקיימים את הוראות פסק הדין גם אם זה כואב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן