סקר ראשון לאחר הקדמת הבחירות: נתניהו מוביל בבטחה

שעון הבחירות החל לנוע במהירות ומסקר חדש עלה כי הליכוד עדיין מובילה בפער גדול על יתר המפלגות. כניסתו של גנץ פוגעת בעיקר בלפיד וגבאי, ובמצבים מסוימים יוכל נתניהו להקים ממשלת ימין-מרכז ללא בנט וליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 07:16 יז בטבת התשעט

סקר ראשון לאחר הקדמת הבחירות: נתניהו מוביל בבטחה
יוכל להקים ממשלת ימין או ימין-מרכז נתניהו, צילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

מערת הבחירות נכנסה לתוקפה באופן רשמי והבוקר (שלישי) התפרסם ב'מעריב' סקר ראשון שלימד על מצבן הפוליטי של המפלגות שלושה חודשים לפני יום הבוחר.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר בו השתתפו 502 בני אדם, מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו קיבלה 30 מנדטים, מספר זהה לבחירות הקודמות ב-2015.

הרחק מאחוריה ניצב בני גנץ עם 13 מנדטים, 3 פחות מהסקר הקודם שנערך לפני מספר שבועות. מי שנפגע מכניסתו הכמעט ודאית של הרמטכ"ל לשעבר למערכת הפוליטית, הוא יאיר לפיד שקיבל עם מפלגתו יש עתיד 12 מנדטים, עליה של מנדט לעומת הבחירות האחרונות. מי שיכול להיות מרוצה הוא נפתלי בנט, שהבית היהודי בראשותו עמדה על 11 מושבים בכנסת, 3 יותר מהמצב כיום. מספר זהה קיבלה הרשימה המשותפת (ירידה של 2 מנדטים).

בנט וליברמן ב

יצטרכו ברית אחים כדי להיכנס לממשלה? בנט וליברמןצילום: Hadas Parush/Flash 90

הנפגעים העיקריים מהאפשרות שגנץ יעמיד את עצמו לבחירה, הם המחנה הציוני ואבי גבאי שהסתפקו ב-9 מנדטים בלבד, פחות בהרבה לעומת 24 חברי הכנסת המכהנים בכנסת הנוכחית יהדות התורה של יעקב ליצמן ומשה גפני זכתה ב-7 מנדטים, עלייה של מנדט לעומת הבחירות הקודמות.

כולנו, בראשותו של שר האוצר משה כחלון, ירדה ל-6 מנדטים (10 בבחירות הקודמות), מרצ, ואורלי לוי אבקסיס קיבלו מספר זהה ואילו ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן ירדו ל-5 מנדטים בלבד, אחד פחות לעומת 2015. ש"ס ואריה דרעי המשיכו לשרוד רק במעט את אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.


לפי הסקר, יוכל נתניהו לשמור על ממשלת ימין בדמות 63 מושבים, ובמידה ויהיה מעוניין להרחיבה, הוא יוכל לצרף אליה גם את גנץ ואורלי לוי אבקסיס. לצד זה, בצידה ומי מהשותפות הטבעיות שלו, הבית היהודי וישראל ביתנו, לא יגיעו עמו לעמק השווה, במצבים מסויימים הוא יוכל להקים קואליציה גם בלי אחת מהן ואפילו ללא שתיהן.