סקר פנימי חושף: כמה שווה אלי אבידר

חבר הכנסת אלי אבידר עסוק בימים אלה בחימום השטח לקראת הבחירות, ועל פי סקר שנערך הוא לא עובר אחוז החסימה במידה וירוץ לבד |כמה מנדטים הוא מביא אם הוא יצטרף למפלגה אחרת?

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 09:00 ד באב התשפב

סקר פנימי חושף: כמה שווה אלי אבידר
אלי אבידר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בחירות 2022: הפערים בין חבר הכנסת אלי אבידר לבין שר האוצר אביגדור ליברמן גדולים, וכנראה הוא לא יהיה חלק בישראל ביתנו בבחירות הקרובות. אבידר מעוניין להמשיך ולכהן כאיש ציבור והוא מתכוון להגיע אל הכנסת באופן עצמאי. במידה ואבידר ירוץ לבד, כמה מנדטים הוא מרוויח?

על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב, סקר שהוזמן ממכון "מאגר מוחות" על ידי פעיליו של אבידר מראה כי אם הוא ירוץ לבד - הוא יזכה ב-2 מנדטים, לפני שהשיק את המפלגה והקמפיין. עוד בדקו בסקר, במידה ואבידר יצטרף לאחת ממפלגות השמאל, העבודה או במרצ, הוא יביא איתו מנדט נוסף למפלגה שיחבור.

בשבועות הקרובים הגשה של רשימה חדשה 

כרגע אבידר מתמקד בחוגי בית, רבים מהם עם אנשים ממחנה השמאל, שותפים לשעבר במחאות בלפור נגד ראש המשלה לשעבר נתניהו, בשבועות הקרובים מתכוון אבידר לרשום את מפלגתו ברשם המפלגות וגורמים בסביבתו אומרים כי אין רצון להתאחד עם שום מפלגה אחרת אלא לרוץ עד הסוף לבד. 

בתיעוד שפרסם הכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות, יובל קרני, נשמע אבידר אומר בחוג בית שקיים במודיעין, ״האיחוד בין בני גנץ לגדעון סער הוא כמו דיור מוגן. למרות שקוראים לי להתאחד עם מפלגה גדולה כמעט כל יום, אנחנו לא מתכוונים ללכת למפלגה גדולה, אנשים לא יצאו להצביע״.

על שותפות עם המפלגות הערביות אומר אבידר: "מי שפוסל קואליציה עם המשותפת, פוסל אזרחים במדינת ישראל ויסכים בהכרח לממשלה עם הנאשם. רק קואליציה עם המשותפת תנתק את החרדים מנתניהו, כל שאר ההצהרות הן בגדר עבודה בעיניים״.