סקר עומק: הציבור מעדיף את סמוטריץ' על הרב פרץ

על פי סקרי עומק שערכה מפלגת האיחוד הלאומי, שכלל פילוח מצביעים במגזר הדתי לאומי על פי מפלגות, עולה כי רוב המצביעים במגזר מעדיפים את בצלאל סמוטריץ' בראשות הרשימה המאוחדת, על פני הרב רפי פרץ. עד שעות הערב צפוי הרב פרץ להשיב על הצעת הפשרה שקיבל מסמוטריץ'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/02/19 16:05 א באדר א'

סקר עומק: הציבור מעדיף את סמוטריץ' על הרב פרץ
מו"מ קשוח. סמוטריץ', צילום: פלאש 90

מי בראש? סקרי עומק שערכה הסוקרת מינה צמח עבור מפלגת האיחוד הלאומי, מעלים כי רוב המצביעים במגזר הדתי לאומי מעדיפים את בצלאל סמוטריץ' בראשות הרשימה המאוחדת, על פני הרב רפי פרץ. יתרה מזאת, סמוטריץ' מביא למפלגה קולות רבים שלא יצביעו לה אם יעמוד הרב פרץ בראש. 

בסקר, אותו פרסם היום (ד') כתב 'מעריב' אבישי גרינצייג, נדגמו כאלפיים איש במגזר, שנשאלו את השאלה הבאה: "בהנחה שאיחוד הלאומי והבית היהודי ירוצו ברשימה משותפת, האם תצביע לרשימה זו אם בראשה יעמוד בצלאל סמוטריץ'/הרב רפי פרץ?" התוצאות הראו כי בקרב מי שהצביעו בעבר לליכוד או ששוקלים להצביע לליכוד, 24.1% יצביעו לרשימת הציונות הדתית אם סמוטריץ' יעמוד בראשה, זאת לעומת 19.8% בלבד אם הרב פרץ יעמוד בראש הרשימה.
בקרב בני הציונות הדתית השוקלים להצביע לימין החדש, 20.8 השיבו כי יצביעו לסמוטריץ' ו17.7% לרב פרץ. כך גם בקרב מצביעי הבית היהודי, 33.4% לסמוטריץ' לעומת 27.2% לרב פרץ.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשותצילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

הנתון המעניין וכנראה גם הרלוונטי ביותר מגיע מקרב מצביעי 'עוצמה יהודית, של מיכאל בן ארי ובן גביר, 51.3% ממצביעי עוצמה יהודית השיבו כי יצביעו לסמוטריץ' אם יעמוד בראשות רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי ללא עוצמה יהודית, זאת לעומת 16.6% בלבד אם הרב פרץ יעמוד בראשות הרשימה. 
גם בקרב מצביעי ש"ס או כאלה השוקלים להצביע ש"ס ניכר יתרון ברור ליו"ר האיחוד הלאומי: 21.3% יצביעו לסמוטריץ', ורק 3.6% לרב פרץ. גורמים באיחוד הלאומי טוענים כי ניכר בבירור מהנתונים שרוב הציבור מעדיף את סמוטריץ' בראשות הרשימה המאוחדת, לאחר שהביא הישגים פרלמנטריים רבים בכנסת היוצאת, ואילו הרב פרץ טירון פוליטי שעושה כעת את צעדיו הראשונים בתחום זה.

עד הערב ישיב הרב פרץ להצעת הפשרה של סמוטריץ'

עוד מפרסם מעריב, כי בפגישתם אמש של ראשי שתי מפלגות המגזר, הגיש סמוטריץ' לרב פרץ הצעת פשרה, על רקע סירובו של האחרון לפנות לסמוטריץ' את המקום הראשון ברשימה, כי הרב פרץ יעמוד בראש הרשימה, אך סמוטריץ', בהיותו הפוליטיקאי המנוסה מביניהם, יקבל את התפקיד הפוליטי הבכיר שתקבל המפלגה, וכן ינהל את המשא ומתן הקואליציוני. 

על פי הפרסום, הרב פרץ דורש לעמוד בראשות הרשימה המאוחדת, וכן לקבל את התפקיד הבכיר ואת כל סמכויות ניהול קמפיין הבחירות. באיחוד הלאומי הבהירו באופן חד משמעי כי לא יסכימו לכך. עוד אמרו באיחוד הלאומי כי אם יסרב הרב פרץ לפשרה, ההצעה תבוטל, ועמדת האיחוד הלאומי במו"מ תהיה כי כל הסמכויות יהיו בידי סמוטריץ', ולמעשה להשוות את ההצעה של הרב פרץ. הרב פרץ צפוי להשיב להצעת הפשרה עד היום בערב (ד').