סקר: מפלגה בראשות סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה

ע"פ סקר שבדק את עמדת הציבור הימני ביחס להקמת מפלגה תורנית חדשה, חבר הבית היהודי יזכה לתמיכה כפולה מזו של אורי אריאל או אלי ישי אם יעמוד בראשותה. אם הרב אליהו יעמוד בנשיאותה התמיכה במפלגה תגדל משמעותית

חדשות כיפה דויד ליבנה 21/06/18 12:50 ח בתמוז התשעח

סקר: מפלגה בראשות סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה
בצלאל סמוטריץ', אורי אריאל ואלי ישי, צילום: יונתן זינדל/פלאש90, אדי ישראל/פלאש90

מערכת הבחירות הקרובה כבר נמצאת באוויר, ומאחורי הקלעים מתחילות להיבדק אפשרויות שונות של חיבורים פוליטיים שונים. בסקר שנערך לאחרונה בקרב מצביעי הימין על ידי מכון "מסקר", המתמחה במגזר הדתי לאומי, נבדקה האפשרות להקמת מפלגה תורנית חדשה, מה שסיפק תשובות מעניינות.   

האפשרויות שנבדקו הן חיבור של האיחוד הלאומי עם מפלגות יחד של אלי ישי ועצמה יהודית של ברוך מרזל, כשבנשיאות הרשימה יעמוד רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו.

בשאלות שבחנו מי המועמד הרצוי לעמוד בראש מפלגה כזו לדעת המצביעים הפוטנציאליים, ציינו שליש מהמשיבים (34%) שהסיכוי שיצביעו למפלגה יעלה אם בראשה יעמוד בצלאל סמוטריץ'. מספר המשיבים שהביעו תמיכה בסמוטריץ' הוא כמעט פי שניים מהמשיבים אותה תשובה כאשר האפשרות האחרת היא שבראש המפלגה יעמדו אורי אריאל או אלי ישי.

שאלה נוספת שנשאלה בחנה את האפשרות שבנשיאות המפלגה יעמוד הרב שמואל אליהו, וכיצד ישפיע הדבר על רצונם של המצביעים הפוטניאליים להצביע למפלגה. כמעט חצי מהמשיבים (48.5%) השיבו  שהסיכוי שיצביעו למפלגה יעלה או יעלה מאוד אם הרב שמואל אליהו יעמוד בנשיאותה. 

כשליש מהמשיבים (33.1%) הצהירו כי לא יצביעו למפלגה אם ברוך מרזל יהיה חלק ממנה, לעומת רבע (25.8%) מהם שדווקא ישמחו שמרזל יהיה חלק מרשימה כזו 

בבחינת עמדתם של המצביעים, באפשרות להצבעה למפלגה החדשה בראשות סמוטריץ', ניתן לראות כי 16% ממצביעי הבית היהודי כיום יצביעו למפלגה החדשה, וכן 85.6% ממצביעי יחד כיום, דבר שצפוי להעלות את המפלגה מעל לאחוז החסימה.