סקר: ישראל ביתנו בחוץ - גוש הימין עם 59 מנדטים

על פי סקר אתר וואלה, מפלגתו של אביגדור ליברמן לא עוברת את אחוז החסימה, וגוש הימין מצטמק בהתאמה ומאבד את הרוב - ועומד על 59 מנדטים בלבד. הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ללא עוצמה - 5 מנדטים. איחוד בין לפיד לגנץ דווקא פוגע בגוש השמאל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/02/19 14:56 טו באדר א'

סקר: ישראל ביתנו בחוץ - גוש הימין עם 59 מנדטים
שר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן. יישאר בחוץ?, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שלטון נתניהו בסכנה ממשית? בימים האחרונים מפעיל ראש הממשלה לחצים חסרי תקדים על ראשי מפלגות הימין - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה לישראל - לרוץ ברשימה אחת, במטרה למנוע בזבוז קולות לגוש הימין, וכעת נראה כי יש שחר לחששותיו. 

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
0
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
5
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 20/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי סקר של אתר וואלה, המתפרסם היום (ד') בצהריים, גוש הימין, הכולל את הליכוד, מפלגות הימין הקטנות והחרדים - מגיע ל-59 מנדטים בלבד בסך הכל, כתוצאה מהעובדה שמפלגתו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, לא עוברת את אחוז החסימה.

על פי הסקר, הליכוד אמנם מקבל 31 מנדטים, הימין החדש 8 והבית היהודי-האיחוד הלאומי חמישה, אך ישראל ביתנו נותרת בחוץ, ולגוש הימין אין רוב בכנסת. מנגד, מפלגת חוסן לישראל עומדת על 19 מנדטים, יש עתיד ממשיכה להתחזק עם 13, ומפלגת העבודה 9 בלבד.

יש לציין כי הסקר התייחס לריצה נפרדת של עוצמה יהודית, לפני אישור הסכם הריצה המשותפת שהתקבל הבוקר על ידיה, יחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. עוד יש לציין כי הסקר רואה את המפלגות הערביות, הרשימה המשותפת ותע"ל של אחמד טיבי, כחלק מגוש השמאל, אך הסיכוי שיסכימו לשבת בממשלה ציונית - קלוש עד אפסי.

כל חיבור בין לפיד וגנץ מקטין את גוש השמאל

הסקר בדק גם אפשרויות חיבור בגוש המרכז-שמאל, בראשן איחוד משולש בין לפיד, גנץ ואורלי לוי. במצב כזה, האיחוד מנצח בגדול, עם 36 מנדטים לעומת 33 של הליכוד, אך נראה כי המנדטים הללו באים על חשבונה של מפלגת העבודה, אשר יורדת לשבעה בלבד, כך שלמעשה גוש המרכז-שמאל יכול רק להפסיד מאיחוד שכזה. גוש הימין, עם 33 מנדטים לליכוד, 8 לבנט, 5 לבית היהודי-האיחוד הלאומי 11 לגוש החרדים ו-4 לכחלון, שהצהיר כי ימליץ על נתניהו, מגיע ל-61 מנדטים במקרה של איחוד כזה.

גם שני התרחישים האחרים לחיבור, איחוד בין גנץ ולפיד בלבד, ואיחוד בין גנץ ואורלי לוי בלבד, לא מזיקים לגוש הימין. גנץ ולפיד מקבלים יחד 34 מנדטים, כשאורלי לוי נותרת בחוץ, וגוש הימין נשאר על 61, ואילו איחוד של גנץ עם אורלי לוי מביא להם 23 מנדטים, לעומת 13 ליש עתיד, ועדיין גוש הימין נותר על 61 מנדטים.