סקר: חיבור בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בלבד יניב 4 מנדטים בלבד

סקר מיוחד, שהוזמן על ידי רבנים בכירים בציונות הדתית והגיע לידי 'כיפה', לימד כי גם הרב פרץ וסמוטריץ ביחד עשויים שלא לצלוח את אחוז החסימה. מה לגבי איחוד ללא הבית היהודי וחיבור של כל המפלגות הדתיות?

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 10/02/19 10:46 ה באדר א'

סקר: חיבור בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בלבד יניב 4 מנדטים בלבד
גם יחד הם לא יעברו את אחוז החסימה?, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

מסקר שנערך בקרב אוכלוסיית מצביעי הימין, אשר הוזמן על ידי רבנים בכירים בציונות הדתית והגיע לידי 'כיפה', עלה כי איחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בלבד עלול שלא להספיק במאבק מול אחוז החסימה.

בסקר, שנערך על ידי 'מאגר מוחות' בקרב 501 משיבים וכאמור הוזמן על ידי שני רבנים בכירים בציונות הדתית, נשאלו מספר שאלות שנגעו לאיחודים אפשריים בין מפלגות הימין הדתיות והשפעתן על מספר המנדטים שיקבלו.

במידה וכל מפלגות הימין הדתיות, קרי הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, זהות ויחד, ירוצו בנפרד, הבית היהודי תקבל 2-3 מנדטים ואילו האיחוד הלאומי 1-2. 38% השיבו כי יצביעו לליכוד, 5% לזהות, 2% ליחד ו-3% לעוצמה יהודית.

ראשי

מביאים מנדטים? מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: Hadas Parush/Flash90

במקרה של איחוד בין מפלגותיהם של הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ, תקבל המפלגה המשותפת 4 מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה. במצב כזה, שיעור המצביעים בליכוד לא ייפגע, אך התמיכה בזהות ועוצמה יהודית תרד.

אפשרות נוספת שנבחנה היא איחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. חיבור כזה יניב, לפי הסקר, 8 מנדטים שיורידו במקצת את אחוז התומכים בליכוד, אך לא יפגעו במפלגות זהות ויחד. במידה ובמקום הבית היהודי תצטרף לחיבור זה מפלגת יחד מספר המנדטים הצפוי יעמוד על 8-9 ואילו הבית היהודי לבדה תקבל 3% תמיכה המשקפים כ- 2 מנדטים.

האפשרות האחרונה שנבדקה היא איחוד כולל של כל המפלגות הימניות בעלות הגוון הדתי, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, יחד, זהות ועוצמה יהודית שיחד יקבלו 12 מנדטים. יש לציין כי בכל התרחישים שיעור המצביעים במפלגת הימין החדש, של נפתלי בנט ואיילת שקד, נשאר יציב ועומד על 7-8% תמיכה
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן