סקר חדש: רוב לסמוטריץ ושקד בראשות מפלגותיהם

ממדגם שנערך על ידי מכון 'מסקר' עלה כי למרות שרבים יעזבו עם בנט ושקד, רוב הציבור הדתי לאומי מעדיף לבחור בבית היהודי-האיחוד הלאומי. ומה מצבם של הליכוד, זהות, עצמה יהודית ויחד במגזר הסרוג?

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/12/18 07:44 כג בטבת התשעט

סקר חדש: רוב לסמוטריץ ושקד בראשות מפלגותיהם
מעדיפים אותם בראש. שקד וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקר מיוחד, שפורסם אמש (ראשון) על ידי מכון 'מסקר', בדק, לאור המפץ הפוליטי בציונות הדתית, עד כמה תומך הציבור הדתי לאומי במפלגה החדשה של בנט ושקד, כמה נשארו נאמנים לבית היהודי- האיחוד לאומי ולמפלגות דתיות אחרות.

לפי הסקר, 40% ממצביעי הציונות הדתית יתמכו בבחירות הקרובות ברשימה מאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ואילו רבע ממצביעי המגזר יעבירו את תמיכתם למפלגת הימין החדש של בנט ושקד.

הליכוד יקבל, לפי בדיקה זו, 13% מקולות הציבור הדתי לאומי, עצמה יהודית 7%, זהות 3.5% ויחד2%.

נפתלי בנט

אחרי שקד. השר נפתלי בנטצילום: יוסי זליגר, פלאש90

הסקר גם הציב שאלה מה יעשו המצביעים במידה הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו בנפרד, וכן כיצד יצביעו במידה ואחוז החסימה יתבטל וניתן יהיה להכניס לכנסת אפילו ח"כ אחד מכל רשימה. גם כאן היה רוב למפלגה ציונית דתית לאחר ש-23% אמרו שיצביעו לאיחוד הלאומי. 22% יבחרו בימין החדש, 14.5%בבית היהודי, 12% בעצמה יהודית, 11% בליכוד, 8% בזהות ו-3% במפלגת יחד.

במדגם, שנערך על ידי מכון 'מסקר' שנחשב למומחה בתחום הציונות הדתית, נבחרו 400 משיבים
27% בעלי השקפה ציונית דתית תורנית, 35% בעלי השקפה ציונית דתית קלאסית, 23% בעלי
השקפה ציונית דתית ליברלית ו- 15% דתיים שאינם עונים על ההגדרות הקודמות.

השר אורי אריאל

רק במקום השני. השר אורי אריאלצילום: אור אלכסנברג

במכון ציינו כי ההשקפה שיוחסה למשתתפים לא התבססה על הגדרתם העצמית אלא על פי סיווג מיוחד שפותח במכון, המאפיין כל משיב עפ"י תשובות לשאלות רבות עליהן השיב במספר רב של סוגיות כמו דת ומדינה, חברה, פוליטיקה, תרבות, חינוך ועוד.

בסקר גם בחנו את זהות המועמד המועדף להנהיג את מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומ, מבין חברי הכנסת המכהנים. את אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר גרף בצלאל סמוטריץ עם 58% מהקולות, יו"ר האיחוד הלאומי הנוכחי, אורי אריאל, קיבל 13%, מוטי יוגב 10% ואלי בן דהן 7% בלבד.

על השאלה - את מי בוחרי הימין החדש היו רוצים לראות בראש המפלגה - 57% ענו כי היו מעוניינים באיילת שקד, לעומת 43% שבחרו בנפתלי בנט. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן