סקר חדש: ליאון מנצח בסיבוב הראשון

על פי סקר מכון סמית' המתפרסם הבוקר (ו') במעריב: משה ליאון מנצח בסיבוב הראשון בבחירות לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ' אחריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/18 09:41 יט בתשרי התשעט

סקר חדש: ליאון מנצח בסיבוב הראשון
משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כחודש לבחירות לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון יכול להיות אופטימי. על פי סקר של מכון סמית', שפורסם הבוקר (שישי) במעריב, הוא המועמד המוביל והוא מנצח כבר בסיבוב הראשון. 

על פי הסקר, שהוזמן על ידי מטה משה ליאון, ונערך בקרב כלל המגזרים, כולל החרדי, על השאלה עבור מי תצביע לראשות העיר ענו הנשאלים כך: משה ליאון 35%, עופר ברקוביץ' 21%, זאב אלקין 14%, יוסי דייטש 9%, לא החליטו 17%, מסרב לענות 4%. 

בשקלול של כל בעלי הדעה על בחירתם לראשות העיר (כלומר בניכוי המתלבטים והמסרבים לענות), התקבלה התוצאה הבאה: משה ליאון 41%, עופר ברקוביץ' 29%, ואחריהם זאב אלקין עם 16% והמועמד החרדי יוסי דייטש עם 14%. 

ההתחזקות של ליאון מגיעה לאחר הודעת התמיכה הפומבית של ש"ס ודגל התורה במועמדותו. על רקע הודעות תמיכה נוספות של דמויות מוכרות ומשמעותיות בירושלים מציבורים נוספים, ביניהן של איש העסקים רמי לוי, נמשכת מגמת ההתחזקות של ליאון גם בקרב קהלים נוספים ומגוונים בעיר. מגמה נוספת שעולה מהסקר היא שימור כוחו של עופר ברקוביץ' בציבור החילוני בירושלים אל מול היחלשות בתמיכה בזאב אלקין.

על השאלה, מי לדעתך ינצח בסופו של דבר בבחירות ויהיה ראש העיר הבא של ירושלים, השיבו הנסקרים: משה ליאון 34%, עופר ברקוביץ' 12%, זאב אלקין 12%, יוסי דייטש 5% בלבד. 37% השיבו כי עדיין לא ברור להם מי ינצח.
שאלה נוספת שהוצגה בסקר הייתה, מי מבין האישים הבאים הכי ידאג לאנשים כמוך? על פי התשובות, ליאון עם 23%, ברקוביץ' 15%, דייטש 14%, אלקין 11%, ו-37% לא ציינו שם של אף מועמד.

ממטה ליאון נמסר: "ככל שאנחנו מתקרבים למועד הבחירות, התמיכה הולכת וגוברת וחוצה מגזרים וציבורים. התמונה מתבהרת היטב וממנה עולה כי משה ליאון הוא ראש העיר הבא של ירושלים. ירושלים בהנהגת ליאון תהיה עיר נגישה לכולם, עם פחות ביורוקרטיה והרבה דאגה לתושבים ולצרכיהם".

הסקר נערך בקרב 400 איש/ה המהווים מדגם מייצג של בעלי זכות ההצבעה בירושלים בקרב הציבור מגיל 17 ומעלה.