סקר חדש: כניסת גנץ מקטינה את גושי הימין והשמאל

כניסתו של הרמטכ"ל לשעבר למערכת הפוליטית, בין אם באמצעות חבירה ללפיד ובין אם באופן עצמאי, תוביל להקטנת גוש הימין מ-62 מנדטים ל-58 בלבד. בכל התרחישים בנט שומר על מספר דו ספרתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/18 15:43 יז בטבת התשעט

סקר חדש: כניסת גנץ מקטינה את גושי הימין והשמאל
מאיים על שלטון נתניהו? בני גנץ, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הכנסת עוד לא פוזרה באופן רשמי, אך הסקרים ממשיכים לזרום לקראת הבחירות שצפויות להתקיים בחודש אפריל הקרוב. מסקר 'וואלה' שפורסם היום (שלישי) עלה כי כניסה של בני גנץ לשדה הפוליטי תקטין את גוש הימין ותקשה על בנימין נתניהו להקים ממשלה על טהרת מפלגות הימין.

בסקר, שנערך בקרב 521 נשאלים על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס', קיבל הליכוד, במקרה שבני גנץ יחליט שלא להתמודד, 32 מנדטים, ויש עתיד הגיע למקום השני עם 17 מנדטים.

 ברכות בימין. בנט ושקד

יחתמו על תוצאות הסקר.. בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבית היהודי קיבל בסקר מספר דו ספרתי שעמד על 12 מנדטים, ואחריו הגיעו המחנה הציוני והרשימה המשותפת עם 11 כל אחד. בהמשך יהדות התורה ומרצ עם 8 מנדטים לכל רשימה, ישראל ביתנו וכולנו - 6, אורלי לוי - 5 וש"ס - 4.

במידה והרמטכ"ל לשעבר יחליט להיכנס למערכת הפוליטית ולחבור ליאיר לפיד, הליכוד ירד במנדט ל-31, ויש עתיד וגנץ עם 26. הבית היהודי קיבל 11 מנדטים, כך גם המחנה הציוני, הרשימה המשותפת עם 9, יהדות התורה- 7, מרצ- 6, ישראל ביתנו, כולנו ואורלי לוי-  וש"ס- 4.  במקרה שבו גנץ ירוץ בנפרד מספר המנדטים נשר זהה עבור כל המפלגות, ובמקום רשימה מאוחדת של לפיד וגנץ (26 מנדטים) יקבל גנץ 14 ולפיד 12.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן