סקר חדש: בריצה נפרדת, כל מפלגות הציונות הדתית בחוץ

בציונות הדתית צריכים להתחיל לדאוג? לפי הסקר, במידה ולא יתבצע איחוד בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, שתי המפלגות יתרסקו בקלפי. לעומת זאת, הליכה משותפת תקפיץ אותם מעל הימין החדש של בנט ושקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/19 09:09 ג באדר א'

סקר חדש: בריצה נפרדת, כל מפלגות הציונות הדתית בחוץ
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

רשימות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה לישראל וזהות, לא מצליחות לעבור את אחוז החסימה, כך עלה מסקר שהתפרסם הבוקר (שישי) בישראל היום.

לפי הסקר, שנערך בשיתוף i24NEWS באמצעות "מאגר מוחות" בקרב 510 משיבים, ניצבת מפלגת הליכוד לאחר שגיבשה כמעט באופן סופי את רשימתה לכנסת בראש עם 29 מנדטים, בעוד חוסן לישראל קיבלה 17.

מיכאל בן ארי. הירי בנגמ"ש נמשך

מתקרב אבל לא עדיין לא בכנסת. מיכאל בן אריצילום: Tomer Neuberg/Flash 90

המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד עם 11מנדטים, הרשימה המשותפת 9, יהדות התורה 7, הימין החדש 6, מרצ: 6, ש"ס 5, העבודה 4 וגשר 4. המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה הן כולנו וישראל ביתנו ותע"ל עם 3 מנדטים כל אחת והתנועה עם מנדט אחד בלבד.

בנוסף לכך, לימד הסקר על הצורך של לפחות חלק ממפלגות הציונות הדתית להתאחד כדי לטאל הימחק מהמפה הפוליטית בבחירות הקרובות. עוצמה יהודית קיבלה 3 מנדטים, ואילו הבית היהודי, האיחוד הלאומי, זהות ויחד קיבלו 2 מנדטים כל אחת.

ראשי הימין החדש | נפתלי בנט ואיילת שקד

אין הרבה סיבות לחייך. נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: פלאש 90

בסקר נבחנו גם אפשרויות איחוד שונות והשפעתן על מצבת המנדטים. במידה וגנץ, לפיד וגבי אשכנזי יתאחדו למפלגה אחת, תחת הנהגתו של יו"ר חוסן לישראל, מפגתם תהפוך לגדולה בישראל עם 35 מנדטים והליכוד אחריה עם 29. השפעה מעניינת נוספת היא מעבר של מנדט אחד מהאיחוד הלאומי לבית היהודי שתקבל 3 לעומת אחד בלבד למפלגתו של סמוטריץ.

לעומת זאת, איחוד בגוש המרכז לצד איחוד בשמאל (העבודה ומרצ) לצד איחוד בציונות הדתית בין הרב פרץ לסמוטריץ', יוביל לתיקו בין חוסן לישראל לליכוד 30 כל אחת) יקפיץ את מפלגת השמאל המאוחדת ל-10 מנדטים ותוביל את הבית היהודי-האיחוד הלאומי לעקוף את בנט ושקד עם 6 מנדטים לעומת הימין החדש שקיבלו 5