סקר חדש: זהות עוברת את אחוז החסימה-הבית היהודי נשארים בחוץ

מסקר חדש, שנערך לאחר נאומו של גנץ, נראה כי מערכת הבחירות הזו הולכת להיות קרב צמוד בין גנץ לנתניהו. שאר המפלגות נעמדות על מספר חד ספרתי: מפלגת העבודה, לראשונה, על סף אחוז החסימה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/02/19 10:32 כו בשבט התשעט

סקר חדש: זהות עוברת את אחוז החסימה-הבית היהודי נשארים בחוץ
נתניהו וגנץ בימים טובים יותר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מסקר חדש של עיתון "ישראל היום" עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום נתניהו היה מקבל 28 מנדטים, ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ מתרוממת ל19 מנדטים- ובכך המפלגה הטרייה ממצבת את עצמה כאלטרנטיבה שלטונית וחזקה.

בסקר עולה תמונה עגומה למדי לשאר הסיעות, שמתמקמות כולן עד מספר חד ספרתי. יש עתיד יורדת ל-9 מנדטים. הרשימה המשותפת, ללא ח"כ טיבי הפורש, מתייצבת גם היא על 9. הימין החדש נפגעת קלות ממפלגת הרמטכ"לים החדשה, ומקבלת 7 מנדטים. יהדות התורה יציבה וחזקה על 7 מנדטים. 

המפלגות הבאות מתנדנדות על אחוז החסימה, או מעט מאוד מעליו. מפלגת כולנו, שמיהרו להספיד, עם 5 מנדטים. מפלגת העבודה הפכה רשמית למפלגה קטנה המתקרב לאחוז החסימה, מקבלת 5 מנדטים גם היא. גשר של אורלי לוי-אבקסיס, מרצ, ש"ס וזהות עומדות על 4 מנדטים. זו הפעם הראשונה שזהות מצליחה לעבור את מחסום אחוז החסימה ועוקפת את הבית היהודי בסיבוב. אלו בשורות משמחות עבורה, בעוד שלשאר המפלגות המספר הזה מסכן אותן מאוד. 

עוד עולה מהסקר כי ישנה סכנה ממשית, למספר מפלגות וחברי כנסת המכהנים בכנסת הנוכחית, לא להיכנס לכנסת הבאה כיוון שאינם עוברים את אחוז החסימה. בין היתר, ליברמן, בית יהודי, עצמה לישראל, מפלגתו החדשה של ח"כ אחמד טיבי, התנועה בראשות ציפי לבני, ומפלגת יחד.  

הסקר נערך אחרי נאומו של גנץ, בשיתוף ערוץ הטלוויזיה i24NEWS ומכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, בהשתתפות 510 משיבים המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בטעות דגימה של 4.3%.