סקר חדש: השפעה מינורית לפסילת בן ארי על פרץ וסמוטריץ'. אורלי לוי מעל אחוז החסימה

מפלגתם של גנץ ולפיד ממשיכה להוביל אך לא מצליחה ליצור מהפך בגושים. איחוד מפלגות הימין עלה במנדט אחד לאחר פסילת חבר עוצמה יהודית. אורלי לוי עוברת את אחוז החסימה. ומה עם בנט ושקד? 18 יום לבחירות, זו תמונת המצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/19 07:53 טו באדר ב'

סקר חדש: השפעה מינורית לפסילת בן ארי על פרץ וסמוטריץ'. אורלי לוי מעל אחוז החסימה
קיוו להשפע גדולה יותר פרץ וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כחול לבן מובילה אך לא מצליחה לסחוף אחריה את גוש המרכז-שמאל, לראשונה מזו תקופה אורלי לוי עוברת את אחוז החסימה, פייגלין מתחזק ונתניהו עדיין נחשב למועמד המתאים ביותר  לכהן כראש ממשלה. כך עלה מסקר שפורסם הבוקר (ו') בישראל היום.

לפי הסקר, שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" עבור העיתון בשיתוף i24NEWS, גנץ ולפיד מובילים עם 30 מנדטים לעומת 26 שקיבל הליכוד. עם זאת, גוש הימין קיבל 62 מושבים לעומת 58 לגוש המרכז-שמאל שכולל את המפלגות הערביות.

יכולה לחזור לחייך. אורלי לוי אבקסיס

יכולה לחזור לחייך. אורלי לוי אבקסיסצילום: פלאש 90

המפלגה השלישית בגודלה היא העבודה עם 9 מנדטים, אחריה איחוד מפלגות הימין, שקיוו כי פסילת מיכאל בן ארי תוביל לנסיקה בסקרים, עם 7, זהות של פייגלין התחזקה וניצבה על 6 וכמוה גם מרצ. בנט ושקד קיבלו 5 מנדטים בלבד, בדיוק כמו תע"ל חד"ש. את הרשימה סוגרות לא פחות מחמש מפלגות שניצבו על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים והן, ש"ס, ישראל ביתנו, רע"ם+בל"ד, כולנו וגשר של אורלי לוי אבקסיס שלראשונה מזה זמן רב הצליחה לעבור את רף הכניסה לכנסת. לא עברו את אחוז החסימה: צומת בראשות אורן חזן, מגן בראשות גל הירש ויחד בראשות אלי ישי.

בסקר ענו 54% מבעלי העמדה כי החלטת בג"ץ לפסול מיכאל בן ארי הייתה נכונה. לצד זה, 68% ממביעי העמדה היו בטוחים שהפריצה לטלפון הנייד של גנץ לא תשפיע על תפקודו. על השאלה מי המועמד המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, 43% השיבו שבנימין נתניהו ו-34% סימנו את יו"ר כחול לבן. 23% ענו שהם אינם יודעים.

*הסקר נערך בקרב 613 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת, עם טעות דגימה של 4%.