סקרים חדשים: הרשימה הציונית דתית - עוברת בקושי

על פי סקר של חדשות 12, הרשימה המאוחדת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, מקבלת ארבעה מנדטים בלבד, והיא עדיין על סף אחוז החסימה. עוצמה יהודית בחוץ, גנץ נחלש ולפיד מתחזק. מפלגת העבודה עולה לעשרה מנדטים. בסקר כאן 11 התוצאות מעט יותר מעודדות עבור רשימת הציונות הדתית, עם חמישה מנדטים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/02/19 20:14 יב באדר א'

סקרים חדשים: הרשימה הציונית דתית - עוברת בקושי
מצביעה בקלפי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שינויי מגמות? סקר חדש של חדשות 12 מלמד כי הליכוד שומר על כוחו עם 30 מנדטים, ואילו מפלגת חוסן לישראל של בני גנץ נחלשת ל-18 מנדטים בלבד, לאחר שכבר טיפסה עד 22 מנדטים. מנגד, מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, מתחזקת ומטפסת ל-12 מנדטים, אחד יותר מכוחה בכנסת הנוכחית. המגמה הזו, אם תישמר, עשויה לשנות את התוכניות לאיחוד במרכז, כאשר לפיד, שאולי שקל להתאחד עם מפלגתו של גנץ, אפילו ללא הבטחה לרוטציה, עשוי להתעקש על רוטציה מלאה.

לעומת זאת, בסקר כאן 11 המתפרסם אף הוא הערב (א'), מלמד כי ההיחלשות של גנץ משמעותית פחות, עם 20 מנדטים, והטיפוס של לפיד משמעותי פחות, עם 10 מנדטים בלבד. בשני הסקרים מטפסת מפלגת העבודה, שבשבוע החולף צנחה עד 5 מנדטים בסקרים, לעשרה מנדטים, המהווים אוויר לנשימה עבורה.

האיחוד בציונות הדתית לא מוכיח את עצמו?

בצד השני של סקרי המנדטים, האיחוד בציונות הדתית, שהושג אחרי מריבות ללא הפסקה ובטעם חמוץ, לא ממש מוכיח את עצמו, כאשר הרשימה המאוחדת של הבית היהודי-האיחוד הלאומי מביאה ארבעה מנדטים בלבד, על סף אחוז החסימה. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה, אך אולי הסקר הזה יגרום להתרככות בעמדות ראשי מפלגות הציונות הדתית בקשר לצירוף מפלגתם של בן ארי ובן גביר, לקראת סגירת הרשימות ביום חמישי הקרוב.

על פי סקר כאן 11, הרשימה המאוחדת מביאה מנדט אחד יותר ועומדת על חמישה מנדטים, עדיין לא סיבה לחגיגות אך המרחק מאחוז החסימה בטוח יותר. בסקר הזה עוצמה יהודית מקבלת 1.8 אחוזים, עדיין נתח משמעותי, שלא בטוח שברשימה המאוחדת יכולים לזלזל בו.

סקר חדשות 12 המלא:

הסקר נערך על ידי
Notice: Undefined variable: poll_by in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles/election.php on line 137
בתאריך
Notice: Undefined variable: poll_date_short in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles/election.php on line 137
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

סקר כאן 11 המלא:

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
0
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
5
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי וואלה בתאריך 20/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא