סקר חדש: הימין החדש מתחזק, הבית היהודי לא עובר

ברקע המשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, עולה כי המפלגה החדשה של שקד ובנט מתחזקת, הליכוד שומר על כוחו והבית היהודי לא עובר כלל את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 20:38 ז באדר א'

סקר חדש: הימין החדש מתחזק, הבית היהודי לא עובר
יכול לחייך, יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

רק אתמול הכריזו יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי יש התקדמות במגעים במשא ומתן המתגבש בעניין הריצה המשותפת. אך לפי הסקרים, הבית היהודי בכלל לא מקבל מספיק מנדטים כדי לעבור את אחוז החסימה ולהיות שותפים בכנסת ה-21.

סקר שהתפרסם היום (ג') בחדשות 13 מציג תמונה מדאיגה לא רק לבית היהודי, אלא גם למפלגת גשר של ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס ולמפלגת התנועה של ח"כ ציפי לבני שלא עוברות גם כן את אחוז החסימה. הליכוד שומר על כוחו ומקבל 32 מנדטים, אחריו מפלגת חוסן לישראל בהנהגת בני גנץ עם 21 מנדטים, מפלגת יש עתיד עם 11 מנדטים, ומפלגת העבודה מתחילה להתאושש לאחר הפריימריז עם 8 מנדטים.

הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ

אולי אין בכלל על מה לנהל משא ומתן | הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

מפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד מקבלת על פי הסקר 8 מנדטים, זאת לאחר צירופה של בעלי הפועל באר-שבע, אלונה ברקת למפלגה. שר האוצר משה כחלון ומפלגת כולנו מקבלים 5 מנדטים, מרצ גם כן עם 5 מנדטים, ומפלגת ישראל ביתנו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן עם 4 מנדטים בלבד.