סקר חדש: הבית היהודי לא עובר את אחוז החסימה

בסקר של חדשות 12 הליכוד ממשיך להוביל ואף מגדיל את כוחו ל-32 מנדטים, בנט ושקד מתחזקים לשמונה מנדטים, אך הבית היהודי נשארת בחוץ, יחד עם התנועה של ציפי לבני. ב'כאן', הבית היהודי מקבל 4 מנדטים - בראשות בצלאל סמוטריץ'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/01/19 20:35 י בשבט התשעט

סקר חדש: הבית היהודי לא עובר את אחוז החסימה
מצביעה בקלפי. ומה עם הבית היהודי?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה מגדיל את כוחו בכנסת, עם 32 מנדטים, וזוכה בבחירות בקלות, כך על פי הסקר המתפרסם הערב (ד'), בחדשות 12. במקום השני נמצאת יש עתיד של לפיד, עם פחות מחצי - 14 מנדטים, וצמוד אליה מפלגת 'חסן לישראל' של בני גנץ, עם 13 מנדטים. אחריהן מפלגת העבודה המתרסקת עם 9 מנדטים, פחות ממחצית מכוחה בכנסת הנוכחית (ללא התנועה), ואחריה מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, הימין החדש, עם 8 מנדטים. 

מי שנשאר מחוץ לכנסת, על פי הסקר הזה, הראשון להתפרסם מזה כשבועיים, היא מפלגת הבית היהודי, אשר לא עוברת את אחוז החסימה. גם התנועה של ציפי לבני נשארת בחוץ. 

המפלגות החרדיות נשארות יציבות; יהדות התורה עומדת על 7 מנדטים, ואילו ש"ס, שהתנדנדה בסקרים האחרונים, עם 6. גם ישראל ביתנו עומדת על שישה מנדטים. מפלגותיהם של שר האוצר כחלון, כולנו, ושל אורלי לוי-אבקסיס, גשר, מתנדנדות על סף אחוז החסימה, עם 4 מנדטים לכל אחת. הרשימה הערבית המשותפת ומפלגתו של ח"כ אחמד טיבי, שפרש ממנה, תע"ל, מקבלות כל אחת שישה מנדטים. מרצ עם 5 מנדטים.

המפלגות בראשות שר הביטחון לשעבר משה יעלון, תל"מ, עלה ירוק, וזהות בראשות משה פייגלין, נותרות גם הן מתחת לאחוז החסימה.

הסקר נערך  ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בקרב 1,007 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 3.1%+ 

סקר 'כאן חדשות' - הימין החדש עם 7, הבית היהודי בראשות סמוטריץ' - מתנדנד

בסקר של 'כאן חדשות', שהתפרסם אף הוא הערב, מצבה של הבית היהודי לכאורה מעט יותר מעודד, כשהיא מקבלת 4 מנדטים, אך יש לציין כי אחוז החסימה הוא סביב הארבעה מנדטים, כך שייתכן שאין הבדל משמעותי בין שני הסקרים. הימין החדש של בנט מקבל 7 מנדטים בסקר הזה.

בגזרת המפלגות הגדולות, הליכוד עם 31 מנדטים, הבדל זניח מהסקר השני, אך דווקא יש עתיד נופלת, עם 10 מנדטים בלבד, כשגנץ עם הישג זהה - 13 מנדטים. מפלגת העבודה עם 7 מנדטים בלבד. 

כולנו של כחלון ו'גשר' של אורלי לוי עם 6 לכל אחת, גם יהדות התורה עם 6. ש"ס עם 5 מנדטים, כנ"ל מרצ. ישראל ביתנו על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד, וכן התנועה של ציפי לבני, שעוברת בסקר הזה את אחוז החסימה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן