סקר חדש בירושלים: ברקוביץ מוביל בפער קטן על אלקין

בסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס והתפרסם ב'וואלה', עלה כי ברקוביץ ואלקין מובילים על שני המועמדים האחרים וכי כשליש מבעלי זכות ההצבעה עדיין לא החליטו למי להצביע. צפו בתגובות מטות המתמודדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/18 15:22 כה בתשרי התשעט

סקר חדש בירושלים: ברקוביץ מוביל בפער קטן על אלקין
משה ליאון זאב אלקין עופר ברקוביץ' יוסי דייטש, צילום: פלאש 90

סקר חדש שבחן את אחוזי התמיכה במועמדים לראשות עיריית ירושלים, שפורסם היום (ה') בוואלה, לימד על הפערים הגדולים הקיימים בין המגזרים השונים בעיר.

בסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, קיבל עופר ברקוביץ את אחוזי התמיכה הגבוהים ביותר, 22 אחוזים, ואילו אחריו הגיעו זאב אלקין עם 19%, משה ליאון עם 13%, ויוסי דייטש עם 12%.

ברקוביץ בכותל

לא מצליח לזכות בקולות החרדים. ברקוביץ בכותלצילום: יחצ

נתון מעניין ומשמעותי נוסף הראה כי 31% מבעלי זכות ההצבעה בבירה טרם החליטו לאיזה מועמד הם מתכוונים להצביע בבחירות שייערכו בעוד כחודש, ב-30 באוקטובר. לצד זה, בניכוי אחוז המתלבטים קיבל יו"ר התעוררות 32% והשר לענייני ירושלים מהליכוד זכה בקולם של 27% מהנשאלים.

הסקר גם בחן את העדפת הבוחרים מהמגזר החילוני והחרדי ולימד על הבדלים גדולים. בקרב הבוחרים החילונים הוביל ברקוביץ' בפער גדול עם 60 אחוזי תמיכה, והרחק מאחור קיבל אלקין 16%, ליאון 2% ובדייטש לא בחר אפילו אדם אחד.

בגזרת המצביעים החרדים התמונה היתה שונה לחלוטין, שם דייטש זכה ב-%28 ליאון קיבל 18%, אלקין הסתפק ב- 4% בלבד ואילו ברקוביץ זכה באחוז תמיכה בודד.

מנחים אבן פינה

מי יחייך בעוד חודש? אלרין וליאון לצדו של ליברמןצילום: יחצ

במטה של יו"ר התעוררות, ברקוביץ', הביעו סיפוק מהתוצאות ואמרו כי הן מוכיחות כי "הציבור מאס בדילים וקומבינות. רק תנועת התעוררות בהנהגת עופר ברקוביץ תפעל למען כל תושבי העיר ותוביל את ירושלים בביטחה. עופר ברקוביץ הוא ראש העיר הבא". בנוגע לסקר שניטרל את אחוז המתלבטים אמרו כי "המשמעות ברורה - עופר ברקוביץ יכול לנצח כבר בסיבוב הראשון, נחתור לכך בכל הכוח".

במטהו של  דייטש בחרו להתייחס לנתונים מזווית מועמדותו של משה ליאון. לדבריהם הסקר "הוכיח למי שעדיין נמצא בספק, כי משה ליאון לא יכול ולא מסוגל להיבחר לראש העיר. שוב הוכח כי גיבוש הגוש החרדי סביב מועמדותו של יוסי דייטש תביא לניצחונו הוודאי. בעזרת השם, יוסי דייטש יהיה ראש העיר הבא של ירושלים".

ממטה אלקין נמסר בתגובה לסקר כי הוא "מוכיח שוב שברקוביץ לא מקבל תמיכה משמעותית ברוב הציבורים בירושלים ולכן הסיכוי שלו להיבחר הוא אפסי. המועמד היחיד שמקבל תמיכה במגזר החילוני המסורתי הדתי לאומי והחרדי הוא אלקין ולכן הוא מנצח בסיבוב שני בכל תרחיש ומול כל מועמד".

בלשכתו של ליאון אמרו כי הם "מכבדים את אתר וואלה, אך בידינו סקרים עם תוצאות שונות. על פי סקר סמית, מהשבוע שעבר, משה ליאון מוביל ואף צפוי לנצח בסיבוב הראשון. כך הם פני הדברים, הלכה למעשה!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן