סקר: הליכוד מאבד מכוחו, מכה לבית היהודי

אחרי ההצלחה בסקר שנערך בחודש שעבר, מפלגת השלטון ירדה בשלושה מנדטים בסקר חדש שפורסם ב"החדשות". מפלגתו של שר החינוך רשמה שפל של שבעה מנדטים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/18 20:51 יב בתמוז התשעח

סקר: הליכוד מאבד מכוחו, מכה לבית היהודי
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר חדש שפורסם הערב (ב') ב"החדשות" מלמד על ירידה בכוחה של מפלגת השלטון, דווקא אחרי הצלחה ניכרת בסקר שנערך בחודש שעבר. על פי הסקר, מפלגת הליכוד איבדה מכוחה שלושה מנדטים והתייצבה על 32 מנדטים. 

מפלגת יש עתיד ממשיכה לשמור על המקום השני וזכתה ב-18 מנדטים, בעוד המחנה הציוני צמצמה את הפער ממנה לשלושה מנדטים בלבד וזכתה ל-15. מי שכנראה לא יאהבו כל כך את תוצאות הסקר הם אנשי הבית היהודי, לאחר שהמפלגה רשמה שפל של שנים כשזכתה בשבעה מנדטים בלבד. מנגד, ש״ס דווקא רשמה התאוששות וזכתה לשישה מנדטים. מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס עדיין בתמונה עם חמישה מנדטים.

במקרה שהרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ירוץ בראש רשימה עצמאית הוא צפוי לזכות ב-13 מנדטים. הדבר ישפיע על הליכוד שתרד ל-28 מנדטים, וכן על יש עתיד שתזכה ב-14 ועל המחנה הציוני שתזכה בעשרה מנדטים בלבד. 

בתשובה לשאלה מי הכי מתאים להיות ראש הממשלה זכה בנימין נתניהו ב-34%, גנץ זכה ב-13%, יאיר לפיד קיבל 9% משה כחלון קיבל 5% ונפתלי בנט ואבי גבאי קיבלו 3% כל אחד.

64% מהנשאלים אמרו כי אינם מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לטיפול באירועים בדרום, לעומת 27% שהביעו שביעות רצון.