סקר: הימין החדש מתחזק, זהות נחלשת, הפער בין הגושים נשמר

על פי סקר עיתון 'מעריב', הפער בין כחול לבן לליכוד עומד על מנדט בלבד, 30 מול 29. הימין החדש עולה מעט, לשבעה מנדטים, איחוד מפלגות הימין עם שישה, זהות נחלשת לארבעה. הפער בין הגושים - 66 לגוש הימין לעומת 54 לגוש המרכז שמאל

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/03/19 11:33 כב באדר ב'

סקר: הימין החדש מתחזק, זהות נחלשת, הפער בין הגושים נשמר
מתנדנדים. פייגלין ובנט, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

סקרים סקרים עלינו נופלים. שבוע וחצי לבחירות, שבוע עד למועד האחרון בו מותר לפרסם סקרים (יום שישי הבא), והמגמות מוסיפות להיות פחות או יותר יציבות. אחרי שהליכוד עברה את כחול לבן בכמה מסקרי השבוע, המגמה בסקרים המתפרסמים היום (ו') מתהפכת חזרה. בסקר עיתון 'מעריב' זוכה מפלגתם של גנץ ולפיד ל-30 מנדטים, לעומת 29 של הליכוד. פער הולך ומצטמצם. 

הליכוד
29
הליכוד
כחול לבן
30
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
6
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי מעריב בתאריך 29/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר, מפלגת הימין החדש של בנט ושקד מתחזקת קלות, ועולה לשבעה מנדטים, אחרי שהידרדרה בסקרים מסוימים עד לארבעה ולסף אחוז החסימה. נחמת עניים לבנט ושקד שעוד משדרים שהם רוצים את תיקי המשפטים והביטחון, אבל בפועל יגידו תודה רבה אם בכלל ידונו איתם על אחד מהם.

איחוד מפלגות הימין ממשיכה להתנדנד, והסקרים שלאחר האיחוד שחזו לה 8 ואפילו 9 מנדטים כבר לא נראים באופק, והיא ממשיכה לנוע בין חמישה לשבעה, כשהיא מקבלת שישה בסקר הנוכחי, תוצאה שמותירה מחוץ לכנסת את נציג עוצמה יהודית, איתמר בן גביר (אם כי הוא כנראה ייכנס בכל מקרה במסגרת 'החוק הנורווגי').

העבודה מקבלת שמונה מנדטים, מרצ חמישה, וחד"ש-תע"ל (7) ובל"ד-רע"ם (4) שומרות על הגוש הערבי, שכרגיל צפוי לקבל מנדט או שניים יותר ממה שחוזים לו הסקרים.

ש"ס ויהדות התורה שומרות גם הן על כוחן, עם שישה מנדטים לכל אחת. ישראל ביתנו וכולנו מתנדנדות על סף אחוז החסימה, עם 4 לכל אחת, וגם זהות של פייגלין, שהגיעה בסקרי השבוע לשישה ואף שבעה מנדטים - נחלשת לארבעה וגם היא על סף אחוז החסימה.

המצב בין הגושים עומד על 66 לגוש הימין מול 54 לגוש המרכז שמאל. מפלגת 'גשר' של אורלי לוי לא עוברת את אחוז החסימה, אך עם 3 אחוזים (אחוז החסימה הוא 3.25) היא קרובה אליו מאוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן