סקרים חדשים: הליכוד מוביל בפער, פרישת בנט לא מוכיחה את עצמה

על פי סקר של חברת החדשות, הבית היהודי והימין החדש מביאים 10 מנדטים ביחד, בסקר של 'כאן', מפלגת הציונות הדתית כלל לא עוברת את אחוז החסימה. ואיך השפיע סילוק ציפי לבני על מפלגת העבודה? כל הפרטים מהסקרים

חדשות כיפה יהונתן קליין 02/01/19 20:52 כה בטבת התשעט

סקרים חדשים: הליכוד מוביל בפער, פרישת בנט לא מוכיחה את עצמה
הבחירות בפתח, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המפלגות ממשיכות להתפצל - והסקרים ממשיכים להיערם. שני סקרים שהתפרסמו הערב (ד') מעלים כי על אף הפיצולים המתמשכים בימין ובשמאל - לא נראה שהגושים מושפעים במיוחד מעודף המפלגות. 

על פי הסקר של 'החדשות', הליכוד ממשיך להוביל בבטחה עם 31 מנדטים. הרבה אחריו נמצאת מפלגתו של בני גנץ - חוסן לישראל, שרושמת ירידה מסוימת לאחרונה, עם 12 מנדטים. יחד עימה הרשימה המשותפת, גם לה 12 מנדטים, שהתהפוכות במפה הפוליטית לא צפויות להשפיע עליה. יש עתיד של לפיד רושמת ירידה עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 7. הימין החדש של בנט ושקד מביאה רק 6 מנדטים, כאשר הבית היהודי על סף אחוז החסימה עם 4 כאלה, מה שנותן לשתי המפלגות ביחד 10 מנדטים, 2 יותר מהיום אך עדיין רחוק ממה שציפו בנט ושקד כאשר החליטו על מהלך הפרישה. 

ההפתעה בסקר הזה מגיעה ממפלגת התנועה של ציפי לבני, אשר רושמת 5 מנדטים לאחר שסולקה מול המצלמות מהמחנה הציוני. העבודה בראשות גבאי רושמת 8 מנדטים בלבד, פחות או יותר כמו שנתנו הסקרים למחנה הציוני לפני הפיצול, ועדיין, מעמיד באור מגוחך מעט את הצהרתו של גבאי כי "הבחירות הן בין נתניהו לביני".

בסקר של 'כאן', התמונה מעט שונה אך לא בהרבה, הליכוד מקבל 28 מנדטים, גנץ 14 ויש עתיד 13. שני השינויים העיקריים הם כי מפלגת הימין החדש מקבלת אמנם 9 מנדטים, אך הבית היהודי נותרת מתחת לאחוז החסימה, ואילו מפלגת התנועה של לבני גם היא לא עוברת את אחוז החסימה, והעבודה של גבאי יורדת לשפל של 7 מנדטים בלבד. 

יש לציין כי כל עוד הבלאגן במפלגות הציונות הדתית נמשך, אי הוודאות לגבי עתיד רשימת הבית היהודי ומי יוביל אותה, והבחירות באיחוד הלאומי שיתקיימו רק בעוד כשבועיים, ב-14 לינואר, קשה להחיל את הסקרים על המפלגות הללו. למעשה, אלו שתי המפלגות היחידות שטרם קבעו את העומד בראשן, ושתיהן אף צפויות לרוץ יחד, כך שרק שלאחר שיוסר הערפל ניתן יהיה לייחס יותר אמון לסקרים הנוגעים להן.