ספרד: "גאל" את אשתו מייסורים ונעצר

אנחל בן ה-70 החליט לגאול את מריה הגוססת מייסוריה. "את רוצה לשים קץ לחייך?", שאל אותה השבוע. אשתו השיבה בחיוב. אחרי מותה הוא נעצר, במקרה שמסעיר את ספרד לקראת הבחירות בסוף החודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/19 21:27 א בניסן התשעט

ספרד: "גאל" את אשתו מייסורים ונעצר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משטרת ספרד הודיעה בחמישי על מעצרו שגבר שסייע לאשתו הגוססת לשים קץ לחייה. המעצר העלה לסדר היום בספרד את שאלת המתות החסד, פחות מחודש לפני הבחירות הכלליות.

בית המשפט שחרר את הבעל עד לדיון בעניינו. הבעל, אנחל פרננדז בן ה-70, נעצר ברביעי במדריד אחרי מותה של רעייתו מריה בת ה-61."הוא אמר שאשתו הייתה גוססת ולכן הוא נתן לה חומר שיזרז את מותה כדי שלא תסבול יותר", אמר דובר משטרת מדריד.

לפני שהלכה לעולמה שאל אותה פרננדז בסרטון שצילם: "היום השני באפריל 2019. את עדיין חושבת שאת רוצה לשים קץ לחייך?". אשתו השיבה בחיוב. "אם כך אין שאלה", אמר לה פרננדז. "כמה שיותר מוקדם – יותר טוב". הוא אמר למשטרה שהזריק לה מנה גדולה של סודיום פנטוטל.

במהלך ראיון לטלוויזיה הספרדית בשנה שעברה סיפר אנחל שאשתו, בת 61, חולה בטרשת נפוצה כבר 30 שנה. הוא סיפר שהיא סובלת מעייפות קיצונית ומכאבים ורוצה "למות בכבוד". "הדבר האידיאלי יהיה לעשות את זה בצורה מקצועית ובאישור, אבל זה לא אפשרי. אם היא תבקש – אני אעשה את זה", אמר.

מעצרו של אנחל הסעיר את כלי התקשורת ואת הרשתות החברתיות בספרד, לקראת בחירות הבזק ב-28 באפריל. רבים מחו על מעצרו, חלק הביעו תמיכה במשטרה. פדרו סאנצ'ס, ראש הממשלה הסוציאליסט שממשלתו נפלה בפברואר, הבטיח להפוך את ספרד למדינה הרביעית באירופה שמאשרת המתות חסד אחרי הולנד, בלגיה ולוקסמבורג.
  
סאנצ'ס התחייב לאשר את המתות החסד אם הצעת החוק תזכה ברוב בפרלמנט. בחודש יוני הציגה הממשלה הסוציאליסטית את הצעת החוק. מפלגת השמאל הקיצוני "פודמוס" תמכה בהצעה אך המפלגה העממית השמרנית ומפלגת המרכז-ימין "סיודדנוס" סיכלו את הניסיון בוועדה בפרלמנט באוקטובר.

מזכ"ל "סיודדנוס" אמר שהמפלגה נוטה להסכים עם אישור המתות החסד, אבל קודם לכן דורשת לאשר את הצעת החוק שלה לגבי תרופות הרגעה. "המקרה הזה מדגיש את הצורך ברגולציה", אמר על מעצרו של פרננדז. המפלגה העממית סירבה להגיב. לפי הסקרים רוב הספרדים תומכים בהמתות חסד לחולים סופניים.