הרב עמי פייקובסקי לכיפה: "הזזת המשחקים משבת היא זעקה של כל השחקנים"

הרב עמי פייקובסקי מסביר שההתנגדות לקיום משחקי כדורגל היא של כל השחקנים, וטוען שהקורונה יצרה הזדמנות: "יש פה חלון הזדמנויות להזזת המשחקים משבת כשהמשחקים מתקיימים בלי קהל"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/05/20 16:03 כד באייר התשפ

הרב עמי פייקובסקי לכיפה: "הזזת המשחקים משבת היא זעקה של כל השחקנים"
אופיר קריאף. בין החותמים על המכתב, צילום: פלאש 90


הרב עמי פייקובסקי המזוהה עם חב"ד, ידוע כמי שמעניק שירותי דת לשחקני כדורגל וקבוצות ספורט בארץ. היום שיגר הרב (ב') מכתב לשר התרבות והספורט חילי טרופר, בו הוא מבקש ממנו להזיז את משחקי ליגת העל משבת, כאשר על המכתב חתומים שחקנים בולטים בליגת העל, דוגמת קפטן מכבי תל אביב עומר אצילי ושחקן הפועל באר שבע שיר צדק, כאשר גם קפטן בית"ר ירושלים דן אייבינדר הביע תמיכתו ביוזמה. בשיחה עם כיפה הרב פייקובסקי מבקש להסביר מה עמד מאחורי הפניה לטרופר. 

"הקורונה יצרה פה חלון הזדמנויות. ברגע שהמשחקים משוחקים ללא קהל, ורק השחקנים נמצאים במגרש, אפשר להזיז את המשחקים לימי חול כי מה זה משנה למי שצופה בבית? בגלל זה פנינו לטרופר, כדי לנצל את חלון ההזדמנויות הזה

"אני אומר לך, שהרצון להזיז את המשחקים משבת לימי חול, הוא של כל השחקנים בליגה. פונים אלי שחקנים ואומרים לי שאם זה היה תלוי בהם הם היו מזיזים. מן הסתם הם לא רוצים לצאת עם זה לתקשורת מהסיבות המובנות אבל כולם רוצים בהזזת המשחקים"

בנוסף, הרב מבקש להסביר, כי תקופת הקורונה הביאה לחשבון נפש עבור האזרחים, סיבה נוספת להזזת המשחקים. "התקופה הזו הביאה כל אחד מהאזרחים לחשבון נפש. אנחנו רואים את רמת התחלואה הנמוכה בישראל ואנחנו מבינים שמשהו קורה פה. אני נמצא באצטדיונים, אני רואה את בעלי התשובה מתפללים ליד המזנונים ואתה רואה את הקירות רועדים. גם האזרחים רוצים להזיז את המשחקים. יש טענה שהזזת המשחקים תפגע בהכנסות. אתה יודע כמה אנשים יבואו לך למשחקים אם הם יתקיימו בימות חול? בסוף אי אפשר להתעלם מזה".