משחקי ספורט ימשיכו להתקיים עם קהל - חרף הקורונה

משרדי הבריאות והספורט סיכמו על המשך קיומי משחקי ספורט בנוכחות קהל, כאשר תידרש הצבת מחיצה של מספר מטרים בין יציע ליציע. הגבלות נוספות יאפשרו קיום אירועי ספורט נוספים, על רקע זה, מספר המאובחנים כחולי קורונה עלה ל-28

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/03/20 20:19 יב באדר התשפ

משחקי ספורט ימשיכו להתקיים עם קהל - חרף הקורונה
מירי רגב. הקהל ימשיך להגיע למשחקים, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

משחקי הספורט ימשיכו להיערך עם קהל, חרף משבר הקורונה. כך סוכם היום (א') בפגישה שנערכה בין נציגי משרד הבריאות ומשרד הספורט. המשרדים סיכמו על תנאים שיאפשרו את המשך פעילות הליגות ואירוח משחקים ונבחרות מחו"ל. לא יהיה איסור גורף לספורטאים הישראלים להתחרות במדינות בעלות הסיכון להידבקות בקורונה. האישורים יינתנו בכפוף לעמידה בתנאים שסוכמו. 

על פי הסיכום, קבוצות ישראליות יוכלו לארח בישראל משחקים המתקיימים במסגרת התחרויות האירופיות, כמו גם משחקי ליגה, וזאת בתנאי ותוצב הפרצה בין היציעים של לפחות עשרה מטרים. במידה ואכן תוצב הפרדה, כל גוש אוהדים יוכל להכיל עד 4,500 איש, ובכך האצטדיונים והיכלי הספורט יוכלו להתמלא באופן יחסי. 

עוד סוכם בפגישה:

- תינתן אפשרות לארח קבוצות ממדינות אלו בכפוף לתכנית מאושרת של האיגוד הרלוונטי שתבטיח צמצום החיכוך ושהנבחרות לא יבואו במגע עם הציבור ולא ישהו במרחב הציבורי לאורך הביקור בישראל. 

- אירוח נבחרות לתקופות ממושכות לתחרויות ואירועים יינתן בהיתר מיוחד, רק במידה שתתאפשר הקמת מתחמים מבודדים לספורטאים ולקבוצות המבקרות בתקופת התחרות.

- בהתייחס לנסיעת ספורטאים לתחרויות קריטריון בחו"ל: הנסיעה תקבל אישור בתנאי שמדובר בתחרות המהווה קריטריון חובה. במידה שמדובר במדינה שמשרד הבריאות ממליץ להימנע מלבקר בה, לאור התפרצות הנגיף וריבוי מקרי התחלואה, האיגוד הרלוונטי אחראי למציאת פתרון בידוד במהלך תקופת התחרות.

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב הגיבה לדברים: "אני מברכת על הסיכום וההבנות שהתקבלו הבוקר בין שני המשרדים המבטיחים את המשך קיומם של אירועי הספורט והתרבות בארץ למרות המשבר, תוך עמידה בתנאים ובמגבלות שהציב משרד הבריאות במטרה לשמור על בריאות הציבור, ובתוכם ציבור הספורטאים והאמנים. אני מודה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל משרדי, יוסי שרעבי, ולהנהלת משרד הבריאות, משה בר סימן טוב ופרופ' גרוטו, על הרצון והנכונות להביא פתרונות לספורט הישראלי, כך שהספורטאים הישראלים לא ייפגעו במסגרת המאמץ להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים, ולהמשך קיום הליגות ללא כל פגיעה משמעותית נכון לעתה".