בגלל השבת: הרצה הדתייה לא תשתתף במרתון באולימפיאדה

אלופת ישראל במרתון, ברכה (ביטי) דויטש, הודיעה כי לא תשתתף בריצת המרטון באולמפיצה 2020 כי היא מתוכננת להערך בשבת: "הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף לבטן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/19 10:25 י בכסלו התשפ

בגלל השבת: הרצה הדתייה לא תשתתף במרתון באולימפיאדה
צילום: shutterstock

אלופת ישראל במרתון וחצי מרתון, ברכה (ביטי) דויטש, התבשרה בשבוע שעבר כי במסגרת השינויים באולימפיאדה הקרובה, הוחלט להזיז את ריצת המרתון בארבעה ימים, יממה לפני טקס הסיום. לצערה של הרצה הדתייה, הריצה המפרכת תתקיים בשבת ולכן היא הודיעה כי גם אם תקבע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 - היא לא תשתתף בריצה.

"הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף לבטן", כתבה דויטש בפוסט שהעלתה באינסטגרם. "גיליתי שתאריך המרתון האולימפי הוזז לשבת. כאשר החלטתי להציב לעצמי את המרתון האולימפי כמטרה, הדבר הראשון היה לוודא שהתאריך לא ייפול על שבת".

"למעשה, רק לאחרונה נשאלתי בראיון עם איזה אתגרים דתיים אני מתמודדת וכמעט צחקתי במחשבה שלי, כי לא היו הרבה כאלה. עניתי שריצה מאוד תואמת לאורח החיים הדתי שלי. אלא שעכשיו פתאום העניינים הסתבכו. החלום האולימפי לפתע נראה רחוק, בדיוק כשאני בשיא ההשקעה העצומה כדי להגיע לשם. מה יקרה אם אחרי כל הדרך לא אוכל להשתתף?".

"למרות התסכול האישי מהבשורה הזו, אני מתכוונת להישאר רגועה ושמחה. אני אמשיך להתאמן ולהתקדם ככל יכולתי, בלי קשר אם המרתון יתקיים בשבת או לא. אני לוחמת, אינני מרימה ידיים ואעשה כל שביכולתי כדי לשנות את מועד הריצה האולימפית".

"החיים לא תמיד עוסקים בתוצאות. לפעמים המסע הוא לא פחות חשוב ואני כאן בשביל המסע. אמשיך לייצג בגאווה את ישראל ואת הערכים שלי כאישה יהודיה, דתית וספורטאית מקצוענית".