המחווה המרגשת של הקבוצה הברזילאית ליהודים

קבוצת הכדורגל קורינתיאנס הברזילאית תעלה למשחקה הקרוב עם חולצות עליהן כוכב, כמחוות זיכרון לאירועי ליל הבדולח, שיצוינו בסוף השבוע הקרוב. פעיל הסברה מקומי: "מחווה בעלת משמעות מאד גדולה בחשיפה הציבורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/19 13:35 ח בחשון התשפ

המחווה המרגשת של הקבוצה הברזילאית ליהודים
אוהדי קבוצת קורינתיאנס , צילום: shutterstock

קבוצת הכדורגל קורינתיאנס, ממועדוני הפאר של ברזיל, תעלה למשחק שיערך במגרשה הביתי, הערב בשעון ברזיל (בין רביעי לחמישי 00:30 בשעון ישראל) מול קבוצת פורטלזה, כאשר על חולצת הקבוצה יצורף דש של מגן דוד צהוב. מדובר במחווה לזכר אירועי ליל הבדולח, שיצוינו ב-9 לנובמבר, בעוד שלושה ימים.

הסרטון שהפיק המועדון, תורגם לעברית על ידי 'אם תרצו':
https://www.facebook.com/imtirtzu/videos/423838501847209/

בסרטון שהופק לקראת הערב מוסבר שהמועדון שיחק עד שנת 2012 עם כוכב על החולצה, אשר סימל את התארים הרבים בהם זכה, וכעת, לראשונה מאז ההחלטה, החליטו בקבוצה לענוד שוב את הכוכב, אך הפעם בצורת מגן דוד, על מנת לציין את אירועי השואה ובעיקר את ליל הבדולח. מטרת היוזמה היא לזכור ולהזכיר על מנת שאירוע כמו השואה וליל הבדולח לא יתקיימו בשנית.

המועדון מסר באתר האינטרנט שלו כי לאחר המשחק תימכר החולצה במהדורה מיוחדת, וכל ההכנסות יועברו לאנדרטת זיכרון.

ארנסטו שוורצר, פעיל הסברה דרום אמריקאי, סיפר לתנועת 'אם תרצו' כי "המחווה של אוהדי קורינתיאנס מרגשת מאד את כלל הקהילות היהודיות בדרום אמריקה. העברת מסר לזכר השואה במשחק כדורגל בדרום אמריקה בכלל ובברזיל בפרט היא בעלת משמעות מאד גדולה בחשיפה הציבורית. כבר עכשיו אפשר לראות כתבות רבות על המחווה בכל התקשורת הלטינית. כולי תקווה שהפעילות תואמץ על ידי מועדונים נוספים שהמסר יעבור לאוהדי הקבוצה ואוהדי הכדורגל בכל היבשת ויעזור להפחית את נגע האנטישמיות".