"החלטה הזויה": השרה רגב נגד משטרת שטרסבורג

המשטרה בעיר הצרפתית אסרה על אוהדי מכבי חיפה להגיע למשחק מול הקבוצה המקומית מצוידים בדגלי ישראל. שרת הספורט: "לא יעלה על הדעת שאוהד קבוצה ישראלית יסתובב בפחד". שר החוץ כץ: "הנחיתי את שגרירות ישראל בצרפת לפעול מידית כדי להסיר את המגבלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/19 14:01 כב בתמוז התשעט

"החלטה הזויה": השרה רגב נגד משטרת שטרסבורג
תקפה את החלטת משטרת שטרסבורג. השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

החלטת משטרת שטרסבורג, שלא לאפשר לאוהדי מכבי חיפה להגיע למגרש עם סממנים יהודים וישראלים למשחק הכדורגל הערב (ה') מול הקבוצה המקומית, עוררה זעם רב בקרב המערכת הפוליטית בישראל.

שרת התרבות והספורט,  מירי רגב, פנתה הנושא למשרד החוץ בבקשה שיפעל מול שלטונות צרפת על מנת להביא לשינוי ההחלטה.

וכלו להכניס דגלי ישראל? אוהדי מכבי חיפה

וכלו להכניס דגלי ישראל? אוהדי מכבי חיפהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"החלטת משטרת שטרסבורג היא הזויה. אני מצפה משלטונות צרפת לדאוג לביטחון האוהדים ושחקני הקבוצה ולאפשר לאוהדים לעודד את קבוצתם כפי שנהוג בכל מגרשי הספורט ובכל התחרויות. לא יעלה על הדעת שאוהד קבוצה ישראלית יסתובב בפחד באצטדיון כדורגל בצרפת וייאסר עליו להניף את דגל ישראל או דגל קבוצתו". חיפה תתמודד הערב מול קבוצת שטרסבורג במשחק הראשון מבין שניים במסגרת הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית

שר החוץ, ישראל כץ, אישר כי קיבל את הפנייה ואמר כי בעקבותיה הנחה "את שגרירות ישראל בצרפת לפעול מיידית כדי להסיר את המגבלות שהוטלו על קבוצת מכבי חיפה, בעניין היקף קהל האוהדים ואיסור על הנפת דגל ישראל, לקראת משחקה מול קבוצת שטרסבורג. מצפה לראות הרבה אוהדים,דגלים ושערים. בהצלחה.