מטורף: אחד מהאצטדיונים של המונדיאל בקטאר צפוי להגיע לישראל

אחרי סיום המשחקים, קטאר צפויה לשנע את אחד האצטדיונים הגדולים שנבנו לכבוד המונדיאל למדינות אחרות, בניהן למדינת בישראל, כשהעיר סכנין מועמדת לקלוט אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 18:57 יא בכסלו התשפג

מטורף: אחד מהאצטדיונים של המונדיאל בקטאר צפוי להגיע לישראל
צילום: shutterstock

מקטאר לישראל: האמירות הקטנה במפרץ הפרסי השקיעה רבות כדי לארח את משחקי מונדיאל 2022. מעל ל-220 מיליארד דולר השקיעה קטאר כדי לבנות ולשפץ שמונה אצטדיונים המיועדים למשחקי המונדיאל בחמישה ערים ברחבי המדינה. אחרי סיום המשחקים, קטאר צפויה לשנע את האצטדיונים הגדולים שנבנו לכבוד המונדיאל למדינות אחרות, בניהן מדינת בישראל.

על פי פרסום של חדשות הספורט, אחד האצטדיונים שנבנו בקטאר לקראת המונדיאל שעשוי לנחות במדינת ישראל, הוא אצטדיון 974 (ראס אבו עבוד). האצטדיון קרוי על שם מספר המכולות שממנו הוא בנוי והקידומת הבין לאומית של קטאר. 

צילום: shutterstock

העיר שצפויה לקלוט את האצטדיון החדש היא סכנין, שבשטחה הוקם אצטדיון שנתרם על ידי הקטארים וכאות הוקרה הוחלט לקרוא לאצטדיון על שם בירת קטאר, "אצטדיון דוחה".  גורם המעורה בפרטים סיפר לערוץ הספורט כי "יש ניסיונות שכאלה, אך הדרך ארוכה. אם זה יקרה זו בשורה נהדרת לעיר סכנין ולספורט בישראל". 

ישראל שוב במוקד: הקהל הקטארי בקריאות "ברוח ודם נפדה את פלשתין"

כזכור, בעקבות הנתק ביחסים בין שתי המדינות, נשמעים יותר ויותר מקרים של גילויים אנטי ישראליים המתרחשים במהלך המונדיאל בקטאר. במשחק שהתקיים בשבוע שעבר בין נבחרת קטאר לנבחרת הולנד, נשמעו קריאות מקהל האוהדים בהן נאמר: "ברוח ובדם נפדה אותך פלשתין". 

בנוסף לקריאות נגד מדינת ישראל, אוהדי הכדורגל הניפו בהתלהבות את דגלי פלשתין. זאת אינה הפעם הראשונה שאנו רואים במשחקי המונדיאל התנהגות כזו אצל האוהדים. כזכור, העיתונאים הישראלים שמדווחים מדוחא, זוכים ליחס עוין מצד האוהדים הנלהבים ממדינות ערב. העיתונאי ושליח ידיעות אחרונות לקטאר, רז שכניק והצלם עוז מועלם העלו תיעוד בו אוהדים מקללים אותם רק בגלל שהם הזדהו כישראלים. בעקבות התיעוד, העלה שכניק ציוץ בו הוא משתף את חוויותיו בדוחא.