השחקן הערבי פרש מהנבחרת | בן גביר: "מקווה שיפרוש גם מהמדינה"

מונס דאבור שחקנה הערבי של נבחרת ישראל הודיע היום כי הוא פורש מהמדים הלאומיים | פרישת השחקן מגיעה לאחר מחאת אוהדים נרחבת שהחלה בעקבות פוסט נגד מדינת ישראל שפרסם במהלך 'שומר חומות'

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 17:48 כז בתמוז התשפב

השחקן הערבי פרש מהנבחרת | בן גביר: "מקווה שיפרוש גם מהמדינה"
צילום: Roy Alima/Flash90

מונס דבור, שחקנה הערבי של נבחרת ישראל בכדורגל הודיע היום (ג') כי הוא פורש מהמדים הלאומיים, זאת לאחר תקופה ארוכה שבה הוא סופג שריקות בוז מהקהל הישראלי. בפוסט קצר שפרסם כתב השחקן: “רוצה להודיע לכם על החלטתי לסיים את הפרק שלי בנבחרת ישראל. ‏‎בהזדמנות זו אני רוצה להודות למשפחתי ולכל מי שתמך בי לכל אורך הדרך”.

כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" התבטא דאבור בחשבון האינסטגרם שלו כנגד מדינת ישראל כאשר כתב: “אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם”. דבריו של דאבור עוררו סערה גדולה ומחאה נרחבת בקרב אוהדי הנבחרת שהקפידו לשרוק לו בוז בכל פעם שנגע בכדור.

יפו במהלך הפרעות ב"שומר החומות"

יפו במהלך הפרעות ב"שומר החומות" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ניסיונות הפיוס לא הועילו ושריקות הבוז נמשכו לאורך כל משחקי הנבחרת

דאבור החליט לקחת פסק זמן מהנבחרת, אך שב אליה לאחר זמן מה וניסה להרגיע את הרוחות באומרו: “כל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד בעד סובלנות, כבוד הדדי ודו קיום ואמשיך לפעול כך. זה חשוב לי לא פחות מההצלחה על כר הדשא. הכאב של כולם מובן לי ונעשה יחד כדי לאחד מחדש באמצעות הכדורגל והנבחרת”.

דבריו של דאבור לא הותירו רושם על אוהדי הנבחרת ובמשחק הבית הראשון מאז המבצע, ה-2:5 של ישראל על אוסטריה באצטדיון סמי עופר, נשרקו שריקות בוז לעבר החלוץ למרות שהבקיע את השער השני לזכות הנבחרת. הקריאות נמשכו גם במשחקים הבאים מול מולדובה (שער), איי פארו (שער ובישול), רומניה (צמד) ואיסלנד.

ח"כ בן גביר: "מי שפועל נגד החיילים שלנו לא ראוי ללבוש את המדים הלאומיים"

ח"כ איתמר בן גביר, שלקח חלק פעיל במחאה נגד השחקן, אמר בתגובה להודעת הפרישה: "שמח שהמחאה שהובלתי נשאה פרי ושמונס דאבור הודיע על פרישה מנבחרת ישראל. מי שמדבר ופועל נגד החיילים שלנו, לא ראוי ללבוש את המדים ולייצג את מדינתנו. דאבור פגע בכבוד הלאומי, צידד באויב ולמעשה תמך בפגיעה בחיילי צה”ל ששמרו על הביטחון בהר הבית".

בן גביר אוחז במגפון

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בן גביר הוסיף: "מקווה שדאבור תומך הטרור יפרוש גם ממדינת ישראל וילך לאירופה. אין מקום לתומכי טרור במדינה ובוודאי שלא לייצג את ישראל במשחקי כדורגל בעולם".

שי גליק מנכ"ל ארגון "בצלמו" מסר: "טוב שהלך הביתה, האיש ראוי לשחק בנבחרת חמאס וחיזבאללה לא בנבחרת ישראל".