האולימפיאדה הטובה ביותר בתולדות ישראל: לאן ניתן עוד להגיע?

שיא של שלוש מדליות, הישגים אישיים ולאומיים גם עבור אלו שלא זכו ועדיין טרם סיימו כלל חברי המשלחת הישראלית להתחרות. אחרי הזהב ושתי מדליות הארד, בישראל נפתח התיאבון והתקווה שטרם אמרנו את המילה האחרונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/21 08:05 כד באב התשפא

האולימפיאדה הטובה ביותר בתולדות ישראל: לאן ניתן עוד להגיע?
הביאו כבר הרבה כבוד. אבישג סמברג וארטיום דולגופיאט, צילום: פלאש 90&עמית שיסל - הוועד האולימפי בישראל

אולימפיאדת טוקיו, היא ללא ספק הטובה וההישגית ביותר בתולדות מדינת ישראל, שכבר כעת נמצאת בשיא עם שלוש מדליות באמתחתה. החידוש הוא גם בענפים בהם חברי המשלחת האולימפית של ישראל הביאו מדליות, בעוד שאנו רגילים להישגים בג'ודו, השנה עלו למודעות גם תחומים כמו טאקוונדו והתעמלות קרקע. השיא המרגש הגיע אמש (א') עם זכייתו של ארטיום דולוגפיאט במדליית זהב, הראשונה בתחום בפרט והשנייה בתולדות ישראל בכלל, מאז מדליית הזהב של גל פרידמן ב-2004.

גם בתחום בו ישראל מביאה השיגים רבים, ג'ודו, החל דווקא בחרת הג'ודו הישראלית שבמהלכו כל התקוות למדליה התנפצו בזו אחר זו, אך בסוף במקצה הקבוצתי הישראלים עשו זאת שוב והביאו מדליית ארד נוספת. אך לא רק בתחום המדליות, נראה כי ישראל התקדמה הרבה בתחום הספורט באופן כללי, עם המשלחת הגדולה ביותר ששלחה אי פעם. בנוסף נרשמו שיאים אישיים ולאומיים רבים בתחומים שונים, כמו הגעה לגמר בתחום הקפיצה לרוחק, חנה קנייזבה-מיננקו הגיעה למקום השישי והמכובד. כמו כן אנסטסיה גורבנקו הגיעה לשני גמרים בתחום השחייה וסלאמוויט באיולין-טפרי העפילה לגמר ה-5,000 מטרים.

כל ההישגים הללו רק פתחו את התיאבון הישראלי, והמשלחת הישראלית עוד טרם נתנה את המילה האחרונה באולימפיאדה בטוקיו. עיני המדינה עוד נשואות אל לינוי אשרם שסומנה מההתחלה כמי שמצפים ממנה לשוב עם מדליה אחרי הישגים רבים בתחרויות בינלאומיות. גם מכלל נבחרת ההתעמלות האומנותית מקווים להצלחה רבה בתחרויות שיתקיימו רק בסוף השבוע. התחומים בהם המשלחת עוד צפויה להשתתף הם: שחייה אומנותית, אתלטיקה, רכיבה על סוסים, שייט, הרמת משקולות וכאמור התעמלות אומנותית.