יורו 2020 | דנמרק נותרה הסינדרלה האחרונה

אחרי שלב שמינית גמר מלא בהפתעות, רבע הגמר כבר חזר למסלולו עם ניצחון הקבוצות החזקות יותר. לדנים שעברו דרך חתחתים יש עוד הזדמנות להעפיל לגמר אחרי שלושה עשורים שלא היו בו. איטליה וספרד יפגשו בעוד יומיים בקרב ענקיות על הכרטיס לגמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 09:08 כד בתמוז התשפא

יורו 2020 | דנמרק נותרה הסינדרלה האחרונה
תומאס דילייני. העלה את הנבחרת הדנית לחצי הגמר, צילום: shutterstock

אמש (ש') נחתם לו שלב רבע הגמר אך בניגוד לשלב הקודם הפייבורטיות ניצחו, ולמעט נבחרת דנמרק כנראה שלא תהיינה עוד הפתעות בטורניר. בחצי הגמר שיחל בעוד יומיים צפוי להתקיים המשחק הגדול ביותר של הטורניר, כששתי הקבוצות החזקות ביותר בטורניר תשחקנה אחת נגד השנייה, ספרד נגד איטליה. האחרונה להחזיק בתואר סינדרלה היא דנמרק, שתשחק בעוד שלושה ימים נגד אנגליה שכבר הספיקה להדיח נבחרות חזקות ובראשן גרמניה.

צ'כיה-דנמרק: 2-1 

אחרי 29 שנים, דנמרק מגיעה לראשונה אל ארבעת הגדולות, בפעם האחרונה שעשתה את ההישג הזה ב-1992, היא גם זכתה בגביע. אמש היא גברה על צ'כיה שהפתיעה לאורך הטורניר, בתוצאה 2-1, במשחק שהיה ברור כי דנמרק היא זו שתנצח. את השער הראשון הבקיע תומאס דילייני כבר בדקה החמישית כשזיהה חולשה בהגנה הצ'כית יתרון שנשמר לאורך כל המחצית הראשונה. קספר דולברג הכפיל את התוצאה בדקה ה-42 בנגיחה נהדרת, והדנים סיימו מחצית נהדרת. בתחילת המחצית השנייה הצ'כים צמצמו בשער בודד אך לא מספיק והמשחק נגמר עם ניצחון אדום לבן.  הדרך לחצי הייתה לא פשוטה לדנמרק אחרי שלב בתים לא מוצלח, אך משמינית הגמר הנבחרת התעשתה והוכיחה שהיא ראויה לטורניר.

אוקראינה-אנגליה: 4-0

הקבוצה המנומנמת בטורניר הייתה ערנית ביותר במשחק נגד אוקראינה, ואולי נראה אותה מגיעה לחצי הגמר בכוחות מחודשים שיסייעו לה אפילו להפעיל הלאה. האנגלים הדיחו נבחרת נוספת שהייתה הפתעת הטורניר, עם צמד נהדר של הארי קיין שאת הראשון הכניס כבר בדקה ה-4 למשחק, ואחד נוסף במחצית השנייה. בחלקו השני המשחק האריות הראו שיתוף פעולה נהדר בין השחקנים, והתעללו באוקראינים עם שלושה שערים לאורך המחצית. הארי מגווייר, העלה את התוצאה 2:0, אחרי ארבע דקות בלבד קיין הכניס את השני שלו, וג'ורדן הנדרסון חתם את השער הרביעי בדקה ה-63. המשחק הנהדר של האנגלים מכניס אותם בצדק רב לחצי הגמר, שם יצטרכו להתמודד מול נבחרת יחסית חלשה, כשהאתגר האמתי מחכה להם בגמר מול אחת מהנבחרות החזקות ביותר באירופה.

שוויץ-ספרד: 1(1)-1(3)

120 דקות ארוכות לא עזרו לספרדים כדי לגבור על שוויץ, במשחק בו לא נראתה טוב בכלל ומטיל ספק האם היא עשויה מחומר של גמר. ספרד עלתה ליתרון כבר בדקה ה-9 עם שער של דניס זקאריה, אך מאז הנבחרת הספרדית נותרה ללא הצלחות מול השוויצרים שהשיבו מלחמה בצורה נהדרת. בדקה ה-68 שרדאן שאקירי איזן את התוצאה עבור שוויץ, וכך המאזן נותר לו עד תום כל הארכות הזמן. הקרב הוכרע רק בפנדלים, שם ספרד יכלה לנשום לרווחה עם יכולות טובות יותר ובכך העפילה לחצי הגמר. ספרד אמנם יכולה לשמוח על ההישג אך נראית לא טוב לפני המשחק מול הנבחרת האיטלקית שמראה את היכולות הטובות בטורניר השנה ונראה כמי שככל הנראה תזכה גם בגביע.

בלגיה-איטליה: 2-1

מוקדם עוד להכריז, אבל הדרך של איטליה בטורניר יכול להכתיר אותה כמצטיינת ביותר ומי שתביא את הגביע הביתה, ובצדק. משחק מרשים התקיים במינכן מול בלגיה החזקה, שכבר רשמה הישג ענק בשמינית הגמר כשהדיחה את פורטוגל ורונאלדו מהטורניר, אך הפעם האיטלקים היו קצת טובים יותר וזכו בכרטיס לחצי. המשחק הטוב ביותר של שלב רבע הגמר היה מרתק בהן שתי הנבחרות הראו יכולות טובות. האיטלקים שלטו במחצית הראשונה עם שער ראשון של ניקולו בארלה בדקה ה-32, ושער שני של לורנצו אינסינייה בדקה ה-44. ההזדמנות לשינוי עבור בלגיה הגיע בתוספת הזמן עם פנדל שצמצם את התוצאה ל:2-1, וסיום נהדר למחצית. במחצית השניה לא צלחו שתי הקבוצות לשנות את התוצאה, ולאחר 90 דקות האיטלקים קבעו את מקומם בחצי גמר כשהם מוכנים לטפס במרץ כל הדרך עד הגביע המיוחל.