יורו 2020: משחק אדיר בין פורטוגל וצרפת חותם את שלב הבתים

שלב הבתים נחתם בשלושה משחקים ענקיים ומותחים במיוחד שטרפו את הקלפים. בנזמה ורונאלדו הביאו את הנבחרות שלהם למאבק שלכדורגל מצוין. לבנדובסקי כמעט והציל את פולין מול שבדיה. וגרמניה ניצלה בשיניים מול הונגריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 10:00 יד בתמוז התשפא

יורו 2020: משחק אדיר בין פורטוגל וצרפת חותם את שלב הבתים
צילום: shutterstock

שלושה משחקים התרחשו אתמול (ד') וסיפקו ערב אדיר שחתם את שלב הבתים, עם 13 שערים בשלוש החזיתות. המשחקים האחרונים הכריעו מי תהיינה הקבוצות שהעפילו לשלב שמינית הגמר, שלפי התוצאות צפוי להיות שלב מרתק עוד לפני הרגעים המכריעים של הטורניר. בין המשחקים המרתקים שיחלו מיום שבת הקרוב, צפויים להתמודד: גרמניה מול אנגליה, קרואטיה מול ספרד, צרפת מול שוויץ, פורטוגל מול בלגיה, איטליה מול אוסטריה ועוד.

גרמניה-הונגריה: 2-2  

משחק לא קל עבר על הנבחרת הגרמנית שהתקשתה מאוד בשלב הבתים, אך מוכיחה שעדיין יש לה את היכולות להתמודד ביורו. המשחק התנהל בצורה מותחת, כשהונגריה הקשתה על המארחת במשחק שהתקיים באליאנץ ארנה, והובילה במרבית המשחק. הונגריה שיכלה להיות המרעננת של הטורניר הבקיעה ראשונה כבר בדקה ה-11, ושמרה על היתרון לאורך כל המחצית הראשונה. גרמניה הצליחה לצמצם את הפער רק בדקה ה-66, אך תוך שתי דקות הונגריה שוב הגדילה את הפער עם שער נוסף. במחצית מותחת עם קרב צמוד, ההכרעה במשחק הייתה קובעת מי תהיה העולה לשלב שמינית הגמר. הונגריה הייתה זקוקה לניצחון כדי להעפיל, לעומתה לגרמניה היה די בתיקו, לשמחתה של האחרונה בדקה ה-84 לאון גורצקה עלה מהספסל והבקיע את שער ההצלה.

צרפת-פורטוגל: 2-2  

משחק מעניין לא פחות, הוא בין אלופת היורו הקודם לבין אלופת העולם, המקום של השתיים לשמינית הגמר היה מובטח אך מדובר במשחק הגדול ביותר של שלב הבתים. שתי הנבחרות לא אכזבו וסיפקו משחק מותח ביותר שהזכיר את היריבות בין שתי הנבחרות שהייתה בגמר היורו הקודם. צרפת אמנם לא השיגה את נקמתה, אך שיחקה בצורה נהדרת מול פורטוגל שגם היא על הגל. כוכב היורו כריסטיאנו רונאלדו ממשיך להגדיל את השיאים האישיים שלו, והבקיע צמד מול הנבחרת הצרפתית, שער הובלה בדקה ה-30 ושער צמצום בדקה ה-60. גם הכוכב הצרפתי כרים בנזמה סיפק צמד נגדי, ובכך סיכם משחק אדיר בתוצאת תיקו. הפעם הבאה ששתי הנבחרות עשויות להיפגש שנית זה יהיה בחצי הגמר, אם יגברו על המכשולים בדרך.

שבדיה-פולין: 2-3  

לא רק תיקו אירעו אמש, גם ניצחון חשוב התקיים בקרב צמוד בין פולין ושבדיה, עם שער מכריע שהגיע רק בתוספת הזמן. רוברט לבנדובסקי מי שסוחב בכל פעם את נבחרת פולין על גבו, וכמעט עשה זאת פעם נוספת כשהבקיע צמד במשחק. שבדיה הובילה בשני שערים והחלוץ הפולני עשה בכל יכולתו כדי לשפר את מצב הנבחרת שלו, וצמצם עם שני שערים. היה נדמה כי המשחק יגמר בתיקו, אך בתוספת הזמן של המחצית השנייה ויקטור קלאסון הבקיע שער בדקה ה-94 והכריע את המשחק עבור שבדיה. התצואה העניקה לשבדיה גם את המקום הראשון בבית, אך גם את העלייה לשלב שמינית הגמר שם תפגוש את אוקראינה.