יורו 2020: איטליה היא הקבוצה הראשונה שעולה לשמינית הגמר

הסבב השני של היורו נפתח עם קבוצה ראשונה שעולה לשלב הבא, צמד שערים של מנואל לוקאטלי ועוד שער נוסף שם את איטליה על המפה. רוסיה סיפקה משחק מצוין ושינתה את המאזנים בבית שלה. טורקיה בהפסד שני וסיכוי קלוש לעלות שלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/21 09:11 ז בתמוז התשפא

יורו 2020: איטליה היא הקבוצה הראשונה שעולה לשמינית הגמר
צילום: shutterstock

שלושה משחקים התרחשו אתמול (ד') וסיפקו ערב שמח לאיטלקים, בטורניר יורו 2020, עם עלייה ראשונה לשמינית הגמר ופתיחה מצוינת לסבב השני. הערב יתקיימו שלושה משחקים שימשיכו את הסבב השני - בלגיה שנמצאת עם ניצחון אחד וזקוקה לאחד נוסף כדי לעלות לשמינית הגמר, היא תשחק מול דנמרק. צפון מקדוניה מול אוקראינה, שתיהן בפיגור אך ינסו לשפר את מצבן לקראת הסבב השלישי. ואוסטריה והולנד יתחרו גם הן על כרטיס לשמינית הגמר.

איטליה-שוויץ: 0-3

המשחק הגדול ביותר של הערב הוא ללא ספק של הנבחרת האיטלקית שעל אף שנכנסה ליורו עם תדמית של נבחרת בינונית מוכיחה כי באה חזקה ומוכנה. איטליה הופכת לראשונה בטורניר שעולה לשלב הבא, אך יש לה עוד משחק אחד בבית בו היא צריכה לנצח אם היא רוצה לשמור את המקום הראשון. איטליה מתגלה כנבחרת חזקה ששומרת על מאזן חיובי, עם עשרה משחקים רצופים במסגרות השונות בה הנבחרת לא ספגה ולו שער אחד. 

המשחק התקיים במגרש הביתי של הנבחרת בסטאדיו אולימפיקו שברומא, וכוכב הערב היה השחקן מנואל לוקאטלי שהבקיע שני שערים מתוך השלושה. עוד מי שהפגינו יכולות טובות במשחק הם , דומניקו ברארדי, שדאג לשני בישולים במשחק וצי'רו אימובילה שהבקיע את השער השלישי במשחק אחרי איומים רבים על ההגנה השוויצרית. 

https://www.youtube.com/watch?v=NafEGWZf4AQ

פינלנד-רוסיה: 1-0

הנבחרת הרוסית עושה מהפך בבית ב', כאשר היא הגיעה עם הפסד אחד מול פינלנד שאחזה כבר בניצחון אחד. אך המאבק העיקש של רוסיה עושה מהפך בבית, לאחר שהביאה ניצחון משנה את מאזן הכוחות ונותן לשתי הקבוצות הזדמנות בסבב הבא לעלות לשמינית הגמר. המלחמה של הרוסים התחילה לא כל כך טוב, אחרי שלוש דקות בלבד יואל פוינפאלו הכניס שער למסגרת הרוסית, אך למזלם השער נפסל. הזעזוע בהתחלה איפס את הנבחרת הרוסית והחלו לתת משחק מצוין, ולא הפסיקה לאיים על ההגנה של פינלנד. על אף כל האיומים הרוסים הסתפקו בשער אחד של אלכסיי מירנצ’וק בתום המחצית הראשונה.

וויילס-טורקיה: 0-2

המשחק השלישי הביא צבע ללחיים של וויילס, שמסכמת את הסבב השני עם תיקו ועשיו גם ניצחון על הנבחרת הטורקית, ובכך מגדילה את סיכוייה להגיע לשמינית הגמר. וויילס אמנם שיחקה טוב יותר, אך הייתה יכולה להגדיל את התוצאה גם ל-3-0, אלמלא גארת' בייל החמיץ את הפנדל. מי שכן סיפקו את שני השערים הם ארון ראמזי וקונור רוברטס, כל אחד מהם הבקיע בסיום מחצית אחרת. טורקיה מסיים את הסבב הנוכחי עם מאזן שערים של 5:0, והסיכוי לעלות לשמינית הגמר הופך לכמעט בלתי אפשרי.