יורו 2020: ספרד ופולין איכזבו, שער נדיר לצ'כיה

הסיבוב הראשון של שלב הבתים יבוא היום לסיומו, עם שלושה משחקים איכותיים, והדובדבן שבקצפת - צרפת מול גרמניה | משחקי אתמול: ספרד סיימה בתיקו עם שבדיה, פולין הפסידה 1-2 לסלובקיה, וצ'כיה ניצחה עם שער מחצי מגרש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/06/21 17:27 ה בתמוז התשפא

יורו 2020: ספרד ופולין איכזבו, שער נדיר לצ'כיה
רוברט לבנדובסקי, אכזב במשחק הראשון, צילום: daykung / Shutterstock.com

שני משחקים ייערכו היום (ג') בין הקבוצות ב"בית המוות", כאשר פורטוגל תשחק מול החלשה בבית הונגריה, ובמשחק המרכזי, יתמודדו שתיים מהנבחרות הפוטנציאליות ללכת עד הסוף - גרמניה וצרפת, במשחק מסקרן מאוד.

שלושה משחקים התרחשו אתמול (ב') וסיפקו תוצאות מעניינות, שערים נדירים וגם אכזבה מהכוכבים הגדולים.

ספרד-שבדיה: 0-0

משחק שרבים טענו כי יספק תצוגות כדורגל גדולות עם שערים רבים - אכזב את כולם, כאשר הנבחרת הספרדית שעמוסה בכשרונות ובשחקנים מוכחים, הציגה משחק נרפה, משעמם וחסר מעוף והשיגה נקודה אחת בלבד מול נבחרת נחותה ממנה. 

בשבדיה דווקא יכולים לחייך, כאשר למרות שהחמיצו מספר מצבים קורצים, הם הצליחו לצאת עם נקודה ממפגש קשה. במחזור הבא השבדים ישחקו מול סלובקיה שנמצאת במקום הראשון, וספרד תתמודד מול פולין שנמצאת במקום האחרון בבית. 


צ'כיה-סקוטלנד: 0-2

המפגש בין שתי הנבחרות, לא אמור היה להיות מסקרן במיוחד, אך מי שצפה - הרוויח. סקוטלנד וצ'כיה סיפקו 90 דקות נפלאות ומרתקות לחובבי הכדורגל במגרש הביתי של הסקוטים. פטריק שיק הצ'כי הבקיע בדקה ה-42 את השער הראשון, אך את מה שהגיע 10 דקות לאחר מכן אף אחד לא צפה. בדקה ה-52 קיבל שיק כדור מההגנה שלו סביב נקודת האמצע, ובלי לעצור בעט כדור ארוך מעל השוער הסקוטי שהיה מחוץ לשערו, והבקיע שער מדהים. 

השער של שיק שבר שיא היסטורי, כשהוא מהווה את השער מהמרחק הגדול ביותר שהובקע במשחקי יורו -  49.7 מטרים. צ'כיה ושיק ימשיכו למשחק קשה מול קרואטיה, והסקוטים יגיעו למשחק קשה לא פחות בדרבי האי הבריטי מול אנגליה. 


סלובקיה-פולין: 1-2

סלובקיה עם הפתעה גדולה גוברת על פולין של מאמן מכבי תל אביב לשעבר, פאולו סוזה, עם צמד שערים של מאק (בדקה ה-18) ושקריניאר (69), כשבתווך לינטי הפולני מצמק עם תחילת המחצית השנייה. החלוץ הפולני רוברט לבנדובסקי, שנחשב לאחד הסקוררים הגדולים בעולם, אם לא הטוב שבהם, סיים משחק חלש במהלכו כמעט ולא השפיע.