יורו 2020: אנגליה ואוסטריה עשו היסטוריה, ההולנדים לא נבהלו

היום השלישי של יורו 2020 הסתיים עם מספר אירועים היסטוריים, משחקים קצביים, שערים מרהיבים והרבה ציפייה לקראת ההמשך | האנגלים ניצחו את קרואטיה 0-1, אוסטריה מנעה סנסציה עם ניצחון על צפון מקדוניה, והולנד ואוקראינה סיפקו משחק אדיר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/06/21 08:47 ד בתמוז התשפא

יורו 2020: אנגליה ואוסטריה עשו היסטוריה, ההולנדים לא נבהלו
יורו 2020, מי תלך עד הסוף?, צילום: fifg / Shutterstock.com

טורניר אליפות אירופה לנבחרות, או בשמו המוכר, יורו 2020 (נדחה מהשנה שעברה בשל הקורונה והוחלט שיישמור על שמו המקורי), נכנס היום (ב') ליומו הרביעי, בו צפויים שלושה משחקים מסקרנים, כאשר צ'כיה תשחק מול סקוטלנד ב-16:00, סלובקיה מול פולין ב-19:00, והמשחק המרכזי בו יתמודדו שבדיה וספרד ייערך ב-22:00 שעון ישראל.

סיכום משחקי אתמול:

הולנד-אוקראינה: 2-3

אחרי 7 שנים בהן הנבחרת הכתומה לא הופיעה לטורנירים גדולים, הסתיימו אתמול בקול תרועה, כאשר אחרי משחק קצבי, מלא אמוציות ומהנה, השיגו שחקני הנבחרת ההולנדית ניצחון 3-2 על נבחרת אוקראינה, במגרש הביתי באמסטרדם. 

המשחק שנחשב למהנה ביותר מתחילת הטורניר, התנהל בקצב מהיר, אך במחצית הראשונה לא נכבשו שערים, בעיקר בזכותו של שוער הנבחרת האוקראינית גיאורגי בושצ'אן, שגילה יכולת גבוהה מאוד. אך עם תחילת המחצית השנייה, בדקות ה-52 (ויינאלדום) וה-58 (וחהורסט), ניצלו שחקני הנבחרת ההולנדית טעויות בהגנה ובשער והבקיעו שני שערים מהירים.

https://mobile.twitter.com/EURO2020/status/1404203281757450240

שחקני הנבחרת האוקראינית לא נבהלו מהפיגור הכפול, ועם שער אדיר של אנדריי ירמולנקו בדקה ה-75 ונגיחה של רומן יארמצ'וק ארבע דקות מאוחר יותר השוו את התוצאה. ההולנדים לא אמרו נואש, ובדקה ה-85, קפטן פ.ס.וו איינדהובן דנזל דמפריז, נגח פנימה את שער הניצחון, והעלה את רף הציפיות מהאוראנג' לגבהים חדשים. 


אנגליה-קרואטיה: 0-1

קחו פרט טריוויה מעניין - הנבחרת האנגלית, מעולם לא ניצחה במשחק הפתיחה שלה באליפות אירופה. עם הידיעה הזאת עלו אתמול שחקני הנבחרת האנגלית לכר הדשא באיצטדיון הביתי וומבלי, מול קרואטיה שהיא להזכירכם סגנית אלופת העולם, ומחזיקה סגל לא פחות מרשים מהאנגלים. 

מאמן אנגליה, סאות

מאמן אנגליה, סאות'גייטצילום: shutterstock

אך פרט הטריוויה הזה, הפך אתמול ללא רלוונטי, אחרי שאנגליה שפתחה את המשחק בקצב מהיר ושלטה במתרחש, עלתה על לוח התוצאות בדקה ה-57 מרגליו של ראחים סטרלינג, חלוצה של אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי, והביאה אלפי אוהדים אנגלים לחגוג היסטוריה קטנה. 

בשישי מחכה לאנגלים משחק מול סקוטלנד, גם הוא בלונדון, בעוד הנבחרת הקרואטית תנסה להתאושש מול צ'כיה באיצטדיון בגלאזגו.


אוסטריה-צפון מקדוניה: 1-3

גם פה נרשמה היסטוריה כשהנבחרת האוסטרית בהופעה השנייה של ביורו, השיגה את הניצחון הראשון שלה אי פעם באליפות אירופה. שטפן ליינר (18), מיכאל גרגוריץ' (78) ומרקו ארנאוטוביץ' (89) הבקיעו לזכות הנבחרת האוסטרית, וגוראן פאנדב המקדוני השווה זמנית בדקה ה-28.

אם כבר בהיסטוריה עסקינן, אז פאנדב חגג את שערו ה-38 במדים הלאומיים, 20 יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה, והפך בגיל 37 ו-321 ימים לכובש השני הכי מבוגר בהיסטוריה של הטורניר.

עשה היסטוריה, פאנדב

עשה היסטוריה, פאנדבצילום: Igor Panevski / Shutterstock.com

בחמישי הקרוב תפגוש הנבחרת האוסטרית את ההולנדים לקרב הקשה ביותר שמצפה לה בשלב הבתים. צפון מקדוניה יקוו לתוצאה טובה יותר מול הנבחרת האוקראינית בהובלת המאמן אנדרי שבצ'נקו.