אחרי עשור: מכבי חיפה אלופת המדינה בכדורגל

10 שנות בצורת עברו על הקהל הירוק מהכרמל, שהגיעו הערב לסיומן עם 79 נקודות ואליפות מתוקה במיוחד אחרי הקרב הצמוד עם האלופה היוצאת מכבי תל אביב שהשיגה 4 נקודות פחות במרוץ האליפות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/21 22:25 יט בסיון התשפא

אחרי עשור: מכבי חיפה אלופת המדינה בכדורגל
שחקני מכבי חיפה חוגגים, צילום: Flash90

10 שנים שחונות עברו מאז האליפות האחרונה שהגיע לכרמל, והערב (א') זה סוף סוף קרה. מכבי חיפה, בהובלת המאמן המעוטר ברק בכר זכתה באליפות ה-13 שלה, לאחר מאבק ארוך ועיקש מול מכבי תל אביב - האלופה היוצאת. 

הקרב הצמוד בין שתי הקבוצות הטובות ביותר שיש לליגת העל הישראלית להציע, הסתיים רק בתום המחזור האחרון של עונת 2020/21, כשהירוקים מהכרמל השיגו 79 נקודות, וניצחון 3-2 על הפועל באר שבע, אל מול 75 נקודות של מכבי, שסיימה הערב בתיקו. הצהובים ינסו לזכות בגביע המדינה במשחק שייערך בהמשך השבוע מול הפועל תל אביב. 

אוהדי מכבי חיפה חוגגים את האליפות

אוהדי מכבי חיפה חוגגים את האליפותצילום: Yossi Aloni/Flash90

המצטיינים של מכבי חיפה העונה הם השוער האמריקאי יהודי ג'וש כהן, שספג העונה רק 29 שערים ב-36 משחקים, ומלך שערי הליגה, החלוץ ניקיטה רוקאביצה שכיכב עם 18 כיבושים. יש לציין גם את הקשר עומר אצילי שהגיע באמצע העונה לאחר ששיחק בליגה הקפריסאית וסייע עם בישולים רבים והובלת הקישור. 

בעקבות הזכייה באליפות, מכבי חיפה תשחק במוקדמות ליגת האלופות. 

שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר התרגש ואמר: "בליגות גדולות בעולם יכולים הערב לקנא בישראל. קיבלנו מירוץ אליפות מדהים עם מגרשים מלאים בקהל, ובסיומו אני רוצה לברך את מכבי חיפה שמנצחת בפוטו-פיניש.
הרבה אופי וכישרון הביאו שחקני מכבי חיפה ואני מברך אותם על הזכיה באליפות.
ברכה מיוחדת שלוחה ליענקלה שחר, הבעלים המסור של מכבי חיפה."