בדקה ה-93: קריית שמונה מנעה ניצחון מחיפה

נדמה היה שחיפה בדרך לזכייה באליפות ליגת העל, אחרי עשור ללא זכייה בתואר. אך בהארכת הזמן של המחצית השנייה אייזק אמנגה בן ה-18 שינה את התמונה וההכרעה תגיע במשחק אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/21 22:41 טו בסיון התשפא

בדקה ה-93: קריית שמונה מנעה ניצחון מחיפה
מיהרו לשמוח. שחקני מכבי חיפה, ארכיון, צילום: פלאש 90

גמר גביע המדינה: המשחק הערב (ד') היה אמור להסתיים אחרת, אך מכבי חיפה לא זכתה בגביע המדינה. הערב התנהל המשחק שהיה אמור להעניק למכבי חיפה את אליפות ליגת העל, אחרי עשור מאז הפעם האחרונה שהחזיקה בתואר. אחרי שעלתה ליתרון בדקה ה-72 מול הפועל קריית שמונה, נדמה היה שחיפה בדרך לתואר כשנכנסה לתוספת הזמן של המחצית השנייה.

https://www.youtube.com/watch?v=qkPwFCUA1xc

אך בדקה ה-93, החלוץ הצעיר בן ה-18, של הפועל קריית שמונה - אייזק אמנגה, הבקיע שער לטובת קבוצתו והביא לתוצאת תיקו 1:1. השינוי ברגע האחרון גזל מחיפה את התואר, והיא תוכל לזכות בו רק במשחק הבא מול הפועל באר שבע ביום ראשון. למכבי חיפה דרושה תוצאת תיקו לפחות מול באר שבע כדי לזכות בתואר, אך אם תפסיד התואר ימשיך להתרחק. 5,000 אלפים אוהדי חיפה שהגיעו לחגוג הערב נאלצו לחזור מאוכזבים.

 המשחק החל במחצית ראשונה די רדומה, ומכבי חיפה לא הייתה במיטבה לאורך המשחק כולו, ואכן המחצית הראשונה נגמרה ללא שערים. לקראת הרבע האחרון של המשחק, מכבי חיפה התעוררה עם עם שער של גודסוויי דוניו בדקה ה-72. 90 הדקות הגיעו לסופן והיה נדמה שחיפה בדרך לקטוף את התואר אך במהלך תוספת הזמן התמונה השתנתה כשאייזק אמנגה איזן את התוצאה, ולחיפה לא נותר זמן רב לשנות את התוצאה שוב.