בשורה לכדורגל האירופי: הקמת הסופר-ליג הוכרזה באופן רשמי

12 מתוך המועדונים היוקרתיים ביותר באירופה הכריזו על הקמת ליגה עצמאית וסגורה המיועדת רק להם. באופ"א, פיפ"א והליגות המקומיות מאיימים שהקבוצות שישתתפו בליגה החדשה יושעו מכל המסגרות הקיימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/21 08:16 ז באייר התשפא

בשורה לכדורגל האירופי: הקמת הסופר-ליג הוכרזה באופן רשמי
מגעגעים לקרבות ביניהן. מסי ורנאלדו, צילום: shutterstock

הלילה (ב') יצאה הודעה רשמית שעתידה לשנות את פני הכדורגל האירופי, 12 ממועדוני הכדורגל הגדולים הכריזו על הקמת ליגה חדשה. "הסופר-ליג" זו תהיה שמה, תהיה ליגה שתכלול רק את מועדוני הכדורגל הטובים והיוקרתיים ביותר ביבשת. הקבוצות שהכריזו כי ישתתפו בליגה הן: מספרד - ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד. איטליה - מילאן, יובנטוס ואינטר. אנגליה - ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם. 

הליגה תכלול סה"כ 20 מקומות, כש-15 קבוצות יזכו למקום של קבע בליגה, ו-5 המקומות הנותרים יהיו פתוחים לקבוצות מזדמנות לפי גודל הצלחתן. הליגה תחולק לשלושה בתים, כשבסוף השלב שלוש הקבוצות המובילות בכל בית יעלו לשלבי רבע הגמר. שתי הקבוצות שיעפילו לגמר ישחקו במתכונת משחק אחד באצטדיון ניטרלי. טרם נקבעו תאריכים מתי תחל הליגה החדשה. 

נשיא הליגה החדשה הוא פלורנטינו פרס, המכהן כנשיא ריאל מדריד, סגניו יהיו אנדראה אניילי, הבעלים של יובנטוס וג'ואל גלייזר ממנצ’סטר יונייטד. בעת ההכרזה אמר פרס: "נעזור לכדורגל בכל הרמות, לחזור למקומו הטבעי בעולם. כדורגל הוא הספורט הבינלאומי היחיד עם יותר מ-4 מיליארד אוהדים - וזו האחריות שלנו בתור המועדונים הגדולים, לספק את הרצונות שלהם".

באופ"א, פיפ"א והליגות המקומיות לא נשארו חייבים למשמע ההכרזות והחלו לאיים על אותן 12 הקבוצות. בעקבות ההכרזה הודיעו הנהלות הליגות האחרות, כי קבוצות שישתתפו בסופר-ליג יענשו ויוטלו עליהן סנקציות. העונש המרבי הוא השעיית הקבוצות מהליגות המקומיות וליגת האלופות, והשחקנים המשתתפים לא יוכלו לייצג את הנבחרות שלהן באליפויות אירופה והמונדיאל. מועדון פ.ס.ז מצרפת כבר הודיע כי לא ישתתף בליגה החדשה, מבייראן מיכנן הגרמנית טרם התקבלה החלטה.