אלונה ברקת חוזרת להפועל באר שבע

שנה לאחר פרישתה לטובת החיים הפוליטיים, הודיעה ברקת על חזרה למועדון שבראשו עמדה 13 שנה, על רקע התפטרותו המפתיעה של המאמן יוסי אבוקסיס

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/01/21 17:14 יח בשבט התשפא

אלונה ברקת חוזרת להפועל באר שבע
אלונה ברקת עם צלחת אליפות המדינה של הפועל באר שבע, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

13 שנה הייתה אלונה ברקת הבעלים של מועדון הפועל באר שבע, עד שעזבה אותו לטובת החיים הפוליטיים, כשרצה ברשימת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד. היום (א'), לאחר התפטרותו של יוסי אבוקסיס במפתיע מתפקיד מאמן הקבוצה של בירת הנגב, הודיעה ברקת כי היא חוזרת לעמוד בראשות המועדון באופן רשמי.

ברקת הייתה הבעלים של מועדון הכדורגל של בירת הנגב במשך שנים רבות ונחשבה לאחת הנשים החזקות בכדורגל הישראלי. בשנה שעברה, לקראת הבחירות לכנסת ה-21 החליטה ברקת לעזוב את המועדון ולרוץ ברשימת הימין החדש לכנסת. כידוע, ברקת לא נבחרה לכנסת ונכשלה כישלון חרוץ בחיים הפוליטיים, אולם, על אף זאת, הודיעה ברקת שלא תחזור לנהל את המועדון.

בחודש יולי האחרון, לאחר הזכייה של באר שבע בגביע המדינה בכדורגל לראשונה מאז 1997, ברקת הודיעה באופן פומבי על עזיבתה את מועדון הפועל באר שבע. בראיון ל"מגרש פתוח" בערוץ הספורט אמרה כי אין סיכוי שהיא תחזור לנהל את המועדון: "האם יש סיכוי שאחזור לנהל את הפועל ב"ש באופן פעיל? לא, חד משמעי. לא אחזור לנהל את הפועל ב"ש באופן פעיל. ברגע שיהיה מישהו רציני שירצה לרכוש את ב"ש, לא תהיה בעיה, אני מבטיחה".

אולם, כאמור, עם התפטרותו של המאמן אבוקסיס, שהפנה אצבע מאשימה בעיקר לאלונה ברקת, המנהלת שעזבה, על כך שהתערבה בהחלטות, השתנו הדברים וברקת החליטה לשוב ולעמוד בראשות המועדון באופן רשמי.

לשחקני הפועל באר שבע, לעובדי המועדון ולאוהדים היקרים, אני מבקשת להודיע שאני חוזרת להוביל את המועדון", כתבה ברקת.

"כמו שכולכם יודעים לפני כשנה החלטתי לקחת צעד אחורה ולהתנתק מהניהול הפעיל היומיומי, בציפייה שיגיע בעלים חדש שימשיך את העשייה המפוארת שעשינו פה במשך שנים. בהעדרי, אסי והנהלת המועדון עשו עבודה מעולה, אבל בסופו של דבר מועדון כדורגל כמו הפועל באר שבע חייב בעל בית".

לדברי ברקת, "יוסי התפטר אתמול מהמועדון. הצטערתי על ההתפטרות ועוד יותר על הדרך, אבל אני מעדיפה לזכור לו את ההישגים היפים ומאחלת לו הצלחה בהמשך. בכדורגל אין זמן לשקוע בעבר, במיוחד לא בתקופה המאתגרת שבה אנו חיים. משבר הקורונה עדיין בעיצומו ויחייב שינויים רבים בענף בכלל ובמועדון שלנו בפרט. לשמחתי הקדמנו הרבה מועדונים בהיערכות נכונה למצב הכלכלי המורכב ולכן אנו נהנים מיציבות יחסית.

על המצב המקצועי אמרה ברקת: "אנחנו במקום החמישי בליגה, 2 נקודות מהמקום השלישי ו-6 מהמקום השני. אנחנו מרחק נגיעה ממקום באירופה שזו המטרה העיקרית שלנו העונה. ביום שני יש לנו משחק נגד מכבי ת"א, ביקשתי מאליניב (אליניב ברדה שפרש ממשחק פעיל בשנה האחרונה ומונה למנהל המקצועי של המועדון - נ"ו) להיות על הקווים במשחק הזה ואני מצפה מהשחקנים שלנו שיתנו לו את כל מה שיש להם ועוד קצת".

על התחזקות הקבוצה אמרה ברקת, "הצוות המקצועי בראשות אליניב עובד כבר תקופה על ביצוע חיזוקים נקודתיים היכן שצריך, יש להם את הגב שלי ועד שהחלון ייסגר הסגל יהיה רחב ואיכותי עוד יותר. בימים הקרובים נמנה מאמן חדש למועדון ואני בטוחה שביחד נשיג את המטרות שלנו".

בסיום כתבה ברקת לאוהדים: "בזכותכם, בזכות המסורת של המועדון הזה, מסורת ו-DNA של ווינרים שלא נרתעים משום אתגר, עברנו כבר אתגרים גדולים מאלה ותמיד הצלחנו כמועדון מאוחד, דבק בערכיו ומכבד את כל אנשיו".