נבחרת ישראל בכדורסל עלתה לאליפות אירופה

הנבחרת גברה במשחקה מול הנבחרת הפולנית בתוצאה 72-78, ותעלה ליורובאסקט שיחל בקיץ 2022, שם תתמודד על אליפות אירופה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 30/11/20 19:57 יד בכסלו התשפא

נבחרת ישראל בכדורסל עלתה לאליפות אירופה
ארכיון, צילום: Roy Alima/Flash90

ברכות: נבחרת ישראל העפילה לאליפות אירופה לאחר שגברה הערב (ב') על הנבחרת הפולנית בתוצאה 72-78. הניצחון מעלה את ישראל לתחרות היורובאסקט שתתקיים בקיץ של שנת 2022, שנדחתה בשנה עקב מצב הקורונה בעולם. ניצחונה המכריע של הנבחרת הוא שני ברציפות לאחר שישראל גברה במוצאי שבת על הנבחרת הספרדית.

ישראל מסיימת את שלב הבתים עם מאזן מושלם (0:4) וכעת מכניס אותה לתחרות על האליפות בכלל היבשת. זו תהיה ההופעה ה-14 ברציפות של ישראל ביורובאסקט, שיא שני לישראל בהתמדה שכזו. באליפות הקודמת ישראל אירחה את שלב המוקדמות ואת הבית בו היא השתתפה, אך לבסוף נפלה עוד לפני שלבי הגמר. ישראל היא המדינה השישית שמבטיחה את העפלתה לטורניר, לצד יוון, בוסניה, גאורגיה, קרואטיה, ואיטליה.

  את המשחק אמנם ישראל התחילה בצורה חלשה כאשר לאורך הרבע הראשון לא הצליחה הנבחרת להכניס ולו שלשה אחת, הרבע נגמר בתוצאה 18:16. באמצע הרבע השני ישראל החלה לשחק טוב יותר והחלה להוביל עד סיום החצי הראשון בתוצאה 32:41. הרבע השלישי היה מותח ביותר ונגמר בסופו של דבר בתוצאה 52:62. לבסוף הרבע האחרון המשיך להיות מותח כשפולין מצליחה להזדנב באופן קבוע אחרי ישראל, אך לבסוף ישראל שמרה על היתרון לאורך כל הרבע וניצחה כאמור בתוצאה 72:78.