גאווה ישראלית: פיטר פלצ’יק זכה במדליית הזהב באליפות אירופה

הישג שיא לג'ודוקא הישראלי עם ניצחון בניקוד זהב בגמר על הרוסי אדמיאן, בקרבות למשקל עד 100 ק"ג. אורי ששון לעומתו הודח אחרי הפסדים ברבע הגמר ובבית הניחומים. אורן סמדג'ה ברך: "חוזרים לארץ בתחושת גאווה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/11/20 19:30 ה בכסלו התשפא

גאווה ישראלית:  פיטר פלצ’יק זכה במדליית הזהב באליפות אירופה
פיטר פלצ’יק, צילום: צילום מסך

אליפות אירופה בג'ודו הסתיימה הערב (ש') עם מדליית זהב ישראלית, הזוכה הוא הג'ודקא הישראלי פיטר פלצ’יק שעבורו מדובר בשיא בקריירה. פלצ'יק סיים יום ענק של קרבות, שהשיאו הגיע עם ניצחון על האלוף המכהן, ארמן אדמיאן הרוסי. מדובר במדליה שנייה שישראל חוזרת עמה מהתחרות שארעה בצ'כיה, אחרי שטל פליקר סיים במקום השני וזכה במדליית כסף ביום חמישי.

פלצ'יק התחרה במשקל של עד 100 ק"ג, וגבר על יריבו בגמר בעת שביצע וואזארי שהעניק לו את המקום הראשון. עבור פלצ'יק מדובר בשנה מוצלחת עם השיגים לאחר שזכה במדליות זהב בגרנד פרי תל אביב, בגרנד סלאם פריז וכעת גם באליפות אירופה בפראג. במהלך התחרות גבר פלצ'יק על  בנג’מין פלטשר האירי, יבגניס בורודבקו הלטבי, ברבע הגמר הכניע את בוריס גיאורגייב הבולגרי ובחצי הגמר את ורלאם ליפטרליאני הגיאורגי.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה ברך: "מרגיש גאווה וסיפוק רב על ההישגים הגדולים לנבחרת ישראל בג'ודו. אין ספק שההחלטה לנצח את הקורונה הובילה אותנו לאליפות בצורה הכי טובה ונכונה. ההישגים שלנו הם תוצר של עבודה קשה, מסירות, היצמדות לדרך ואמונה במה שאנחנו עושים. לסיכום: אליפות אירופה מוצלחת מאוד: הכסף של טל, המקום השביעי של טוהר, המקום השביעי של אורי, והיום הזהב של פיטר. חוזרים מחר למדינה שלנו בתחושת מסירות וגאווה".

מי שסיים באכזבה הוא הג'ודקא האולימפי, אורי ששון, שהפסיד ברבע הגמר והודח בבית הניחומים. ששון הפסיד ברבע הגמר ללבאני מטיאשוויליב לאחר קרב קשה שארך למעלה משבע דקות והוכרע כששון קיבל עונש שלישי שחתם את הקרב. גם בבית הניחומים הפסיד ששון מול לוקאש קפראלק הצ’כי, וכך תמה דרכו בתחרות. 

https://www.youtube.com/watch?v=4XHXq4E1nco