אחרי מהפך דרמטי: נבחרת ישראל ניצחה את סלובקיה 2-3

פיגור של שני שערים, ותקרית חריגה בין שני החלוצים שלה, לא הרתיע את הנבחרת הישראלית, שעלתה למחצית השנייה והשוותה תוך זמן קצר מצמד של ערן זהבי. החלוץ שמשחק בהולנד השלים שלושער וקאמבק ישראלי בדקה ה-88

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 09:02 כז בתשרי התשפא

אחרי מהפך דרמטי: נבחרת ישראל ניצחה את סלובקיה 2-3
ערן זהבי, חגג עם שלושער, צילום: צילום מסך

אחרי דרמה אדירה, נבחרת ישראל גברה אמש (ה') 2:3 על סלובקיה בליגת האומות, אחרי שנקלעה לפיגור של שני שערים כבר במחצית הראשונה, שגם הסתיימה בעימות בין שני החלוצים שלה, מונאס דאבור וערן זהבי. החבורה של המאמן וילי רוטנשטיינר ביצעה קאמבק מטורף בזכות שלושער של זהבי, תוך 21 דקות וחגגה ניצחון ראשון בעידן המאמן האוסטרי. 

השערים שספגה הנבחרת הישראלית לא היו מחוייבי המציאות ונבעו מטעויות קשות של ההגנה והשוער מרציאנו, שגורר איתו חוסר ביטחון מהשער האומלל מול צ'כיה. בירידה למחצית, התרחש עימות מילולי חריג, שכמעט גלש להחלפת מהלומות, בין שני השותפים לחוד הישראלי מונאס דאבור שמשחק בהופנהיים הגרמנית, והכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי, ערן זהבי שמשחק בפ.ס.וו איינדהובן מהולנד. השחקנים שוחחו במהלך הפסקת המחצית ויישבו את ההדורים.

הרוחות שנרגעו הביאו עימם גם שינוי במצב הנבחרת, שעלתה עם אנרגיות חדשות ואיימה מספר פעמים על השער הסלובקי, כאשר ערן זהבי מבקיע צמד שערים, בנגיחה בדקה ה-68 ובעיטה בימין בדקה ה-76, כאשר בתווך הוא מחמיץ בעיטת עונשין מתוך הרחבה (אחרי החזרת כדור לא חוקית של הסלובקים לשוער בתוך הרחבה).

בדקה ה-89 החלוץ הישראלי השלים שלושער אדיר בבעיטה ברגל שמאל מחוץ לרחבה, והעניק לנבחרת הישראלית ניצחון ראשון בליגת האומות, והיא כרגע עם 5 נקודות מתוך 12 אפשריות. המשחקים הבאה שנותרו הם מול צ'כיה בחוץ וסקוטלנד בבית.