עוד אכזבה: נבחרת ישראל הפסידה ולא העפילה לגמר הפלייאוף

אחרי הארכה, ובתום 120 דקות של כדורגל מול נבחרת סקוטלנד, הסתיים המשחק בתוצאה 0-0. שחקני נבחרת ישראל התייצבו לדו קרב פנדלים, שם החמיץ השחקן המרכזי של הנבחרת - ערן זהבי, את הבעיטה שלו, והנבחרת לא תתמודד על הזכות לעלות לטורניר אליפות אירופה הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/20 08:02 כא בתשרי התשפא

עוד אכזבה: נבחרת ישראל הפסידה ולא העפילה לגמר הפלייאוף
ערן זהבי (משמאל), החמיץ את הפנדל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ברגע האמת - שוב הפסדנו: אחרי 120 דקות של משחק מול הנבחרת הסקוטית, כשהתוצאה 0-0 נשמרה עד לסיום, ההתמודדות המשיכה לדו קרב פנדלים בין הנבחרות. שם החמיץ ערן זהבי את הבעיטה שלו, והסקוטים חגגו עלייה לגמר הפלייאוף, ותתמודד מול נבחרת סרביה החזקה על הכרטיס ליורו. 

היה ברור שזאת הזדמנות שאסור לפספס - בגלל הנחיות הקורונה, האצטדיון בגלאזגו נותר ללא קהל וכבר היה פחות מפחיד, מספר שחקני מפתח סקוטים נפצעו, חלו בקורונה או נכנסו לבידוד, ובעיקר בגלל ההבנה כי זה משחק על כל הקופה.

המשחק התנהל ללא אירועים רבים, ובקצב די נמוך, כששחקני הנבחרת הישראלית מתמודדים בכבוד עם השחקנים הסקוטים, שמשחקים בליגות בכירות יותר (בעיקר בפרמיירליג, הליגה האנגלית הבכירה), ובדקות רבות של המשחק אף עולים עליהם.

המשחק שלא הגיע להכרעה אחרי 90 הדקות הראשונות, וגם לא אחרי חצי שעה נוספת של הארכה, המשיך לבעיטות מהנקודה הלבנה, כששחקני שתי הנבחרות מותשים פיזית. 

מי שהכריע את קרב הפנדלים היה ערן זהבי, חלוצה החדש של פ,ס,וו איינדהובן מהליגה ההולנדית, והשחקן המרכזי והחשוב ביותר במערך של נבחרת ישראל. הוא היה הבועט הראשון של הנבחרת הישראלית, ובעט בעיטה חלשה לפינה השמאלית, אותה השוער הסקוטי מארשל הדף. מכאן ואילך, כל הבעיטות של שתי הנבחרות נכנסו, כשהסקוטים מנצחים לבסוף בתוצאה - 5:3.