נסגר התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי

הפרקליטות הכריעה כי כדורגלני מכבי ת"א לשעבר לא יועמדו לדין בגין עבירות מין נגד שתי הקטינות. התיק נסגר מחוסר אשמה מפני שהצעירות הטעו את השניים באשר לגילן, וכך גם האשמה על כי סיפקו אלכוהול לקטין

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 17:25 ג בתשרי התשפא

נסגר התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי
מיכה דור, צילום: פלאש 90

הפרקליטות הודיעה היום (ב') כי החליטה לסגור את התיק בעניינם של שני כדורגלני מכבי תל אביב לשעבר, שנחשדו בבעילת קטינות. השחקנים דור מיכה ועומר אצילי נחשדו בקיום יחסי מין עם קטינות מתחת לגיל 16 וגם בחשד הספקת אלכוהול לקטין. בעקבות החשדות מועדון הכדורגל מכבי ת"א החליט  לשחרר את שני השחקנים, ואלה עברו לשחק בליגה בקפריסין.

בהודעת הפרקליטות נמסר: "הודענו היום לבא כוחם של השחקנים, עו"ד עדי כרמלי, כי התיק נגדם בפרשה המכונה 'פרשת הכדורגלנים' בחשד לעבירות מין בקטינות נסגר מחוסר אשמה. בנוסף, הודיעה הפרקליטות לבא כוחם כי החשד הנוסף בו היו חשודים השניים, הספקת אלכוהול לקטין, נסגר אף הוא. בשל התיקון לחוק הסדר הפלילי, לא נוכל לציין את עילת הסגירה. ההחלטה לסגור את התיק התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק, לרבות סרטונים והתכתבויות, ולאחר ביצוע השלמות חקירה".

כזכור, שני הכדורגלנים טענו להגנתם בעת שנחקרו כי הנערות שיקרו להן, וטענו שהן מעל לגיל 16 ואף הראו להם תעודות זהות מזויפות. פרקליטם של השחקנים הגיב להחלטת הפרקליטות: "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות. כפי שטענו כבר בתחילת הפרשה, המצג הראייתי בתיק הוא חד משמעי. בתיק הזה אין דבר פלילי”.

אלא שעל אף שאין עניין פלילי בתיק, הפרקליטות דאגה לפרט את הבעיה המוסרית שארע לכאורה. "לאחר פרסום הפרשה בכלי התקשורת, החלו איומים רבים ושיימינג ברשתות החברתיות כלפי הקטינות נפגעות העבירה. הפרקליטות רואה תופעה זו בחומרה, והחקירה בנושא זה עודנה נמשכת", נכתב בהודעת הפרקליטות. אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית התייחסה להחלטה ומסרה בתגובה: "סגירת התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי מדגימה פעם נוספת את אוזלת היד של המערכת הפלילית. הלקח הציבורי צריך להיות כי סגירת התיק אינה מלבינה את המעשים, ואינה הופכת אותם לתקינים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן