סניף הליכוד בירושלים נגד התמודדותו של אלקין לראשות העיר

בסניף הליכוד טוענים כי התמודדותו של אלקין נעשה שלא בשיתוף עם מועצת הסניף ולא על פי תקנון המפלגה. אלקין בתגובה: לא מתכוון להגיב לניסיונות לנהל משא ומתן דרך מכתבים פומביים או בתקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/18 18:01 ח בתמוז התשעח

סניף הליכוד בירושלים נגד התמודדותו של אלקין לראשות העיר
כנס מעצבים , צילום: יוסי שוואב

סניף הליכוד בירושלים פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להתערב בבחירות לעיריית ירושלים, ולוודא כי מועמד המפלגה לראשות העייריה יבחר בשיתוף מועצת הסניך ובהתאם לתקנון המפלגה.  בסניף מתכוונים כמובן להתמודדותו של השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, שנעשתה מבלי תיאום עם הסניף והמפלגה. 

"אנו מעוניינים באחדות ובליכוד שורות ובניהול מערכת בחירות משותפת על כל גורמי הליכוד בירושלים. ומבקשים ממך להתערב ולא לאפשר למועמד כל שהוא המזוהה עם הליכוד להתמודד בירושלים לראשות העירייה והמועצה שלא בתיאום ובהסכמת הסניף המקומי".

"אנו מנגדים להנחתת מועמדים אשר רואים בעיר  ירושלים כמקפצה לתפקיד הבא, ובמיוחד מועמדים אשר תפיסת העולם שלהם לגבי חלוקת ירושלים וגבולותיה אינם עולים בקנה אחד עם הערכים, העקרונות והמצע של הליכוד כתנועה לאומית ליברלית" ,  נכתב במכתב ששיגר אילן גורדו, יו"ר הסניף.
מלשכתו של השר אלקין, נמסר בתגובה כי:  "השר פועל על מנת להבטיח ניצחון של נציג הליכוד בבחירות לראשות העיר ולשם כך מעוניין לייצר חזית רחבה משותפת של הכוחות הציוניים בעיר בראשות הליכוד. בהתחשב בעובדה, שבגלל טעויות של הנהלת הסניף בבחירות הקודמות סניף הליכוד היום לא מיוצג במועצת העיר, השר אלקין הציע להקים רשימה משותפת של הליכוד ושל סיעת ראש העיר היוצא ניר ברקת, שמורכבת גם היא מאנשי ליכוד. בנוסף, השר אלקין מנהל מו״מ עם כוחות ציוניים נוספים במועצת העיר להצטרפות לרשימה המאוחדת. 

"לאור זאת, השר אלקין מנהל משא ומתן עם נציגי הנהלת הסניף ואיננו מתכוון להגיב לניסיונות לנהל משא ומתן דרך מכתבים פומביים או בתקשורת. ירושלים מאוחדת וגודל האתגרים שלפנינו דורשים היום לשאוף לשילוב כוחות ולאחדות כדי להבטיח את הצלחת הליכוד בבחירות לראשות העיר ולמועצה. המועמדות של השר אלקין קיבלה תמיכה פומבית כמעט מכל השרים וחברי הכנסת של הליכוד ומחוגים רחבים של פעילי התנועה. לא ניגרר לניהול משא ומתן דרך השמצות פומביות ונמשיך לשאוף לאחדות למען ניצחון הליכוד".