סמוטריץ' תוקף את מנדבליט: "העם מזהה היטב את שוד הדמוקרטיה שעורכים כאן המשפטנים"

"יש לי כבוד והערכה גדולים ליועץ המשפטי לממשלה" ח"כ סמוטריץ משיב ליועץ המשפטי שתקף אותו אתמול "הניסיונות שלו להגן על המדיניות הצבועה והמפלה של אנשיו מקוממים"

בצלאל סמוטריץ ח"כ בצלאל סמוטריץ 21/12/18 07:58 יג בטבת התשעט

סמוטריץ' תוקף את מנדבליט: "העם מזהה היטב את שוד הדמוקרטיה שעורכים כאן המשפטנים"
ח"כ סמוטריץ'. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יש לי כבוד והערכה גדולים ליועץ המשפטי לממשלה, אבל הניסיונות שלו להגן על המדיניות הצבועה והמפלה של אנשיו כנגד ההתיישבות והמתיישבים, ולהאשים אותנו בהפרת חוק בשיבה שלנו הביתה לעמונה בלילה שלאחר הפיגוע הנורא בגבעת אסף, מקוממים ולא יכולים להישאר ללא מענה.

>>>
היועץ מודע לכך שהקרקע נרכשה על ידי המתיישבים אבל מלין על כך שהליך הרישום של הרכישה טרם הסתיים. עלינו הוא מלין?! על עצמו ועל אנשיו הוא צריך להלין!

הגיע הזמן להוקיע את הצביעות הזו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: אין אף מקום אחר בעולם ואין אף אזרח אחר במדינת ישראל שנדרשות לו יותר מארבע שנים כדי לבצע רישום עיסקה בטאבו. מה שבישראל הקטנה לוקח עשר דקות לא מסתיים כשיהודי רוכש קרקע ביהודה ושומרון גם בתוך ארבע שנים.

האשמותיו של היועץ המשפטי לממשלה כלפיי היום הן כתב אישום חמור כנגדו וכנגד הכפופים לו, שמפלים לרעה במשך שנים את המתיישבים הישראלים ביהודה ושומרון ופועלים כנגדם בשרירות ובאפליה קשה.

>>>
אין אח וריע למסלול המכשולים המכוון שמעבירים היועצים המשפטיים כל יהודי שמבקש לרכוש קרקע ביהודה ושומרון. כשזה מצטרף למכשולים הגזעניים שמערימה הרשות הפלשתינית, שקבעה עונש מוות למוכרי קרקעות ליהודים, זה חמור פי אלף.

אין עוד אף אזרח במדינת ישראל שנדרש לקבל "היתר עיסקה" מפקיד צבאי כתנאי לפתיחת תיק רישום כדי לבצע העברת בעלות לאחר שהוא רכש קרקע ביהודה ושומרון ושילם עליה מיליוני שקלים. זכות הקניין?! הצחקתם את היועמ"שים. במדיניות האפרטהייד שלהם ביהודה ושומרון הזכות הזו שמורה לערבים בלבד.

יהודה ושומרון הוא המקום היחיד בעולם שבו יהודי לא יכול להירשם כבעלים של קרקע שהוא רכש כדת וכדין. קראתם נכון. זה שריד לחוק גזעני ומפלה שחוקקו הירדנים כשהם שלטו באזור ולא בוטל עד היום.

מעולם, לאף ערבי שרכש בית ביהודה ושומרון, לא הוצגה דרישה לבצע הליך של שנים רבות ל"רישום ראשון" כתנאי למתן היתר למגורים בבית שנרכש כדת וכדין. זו דרישה חדשה שהומצאה יש מאין על ידי יועמ"ש איו"ש רק נגד מתיישבי חברון שרכשו את בית המכפלה.

אין אף אזרח אחר במדינת ישראל שחי תחת רפובליקת בננות של ממשל צבאי ושנדרש לקבל אישור מאיש צבא כדי לשנע קרוואן ממקום למקום.

כנגד שום אזרח אחר במדינת ישראל, וגם לא כנגד שום ערבי ביהודה ושומרון, לא הוצא צו תיחום דרקוני שאוסר עליו להיכנס לקרקע שהוא רכש, כמו שהוציאו אנשיו של היועץ כנגד המתיישבים בעמונה. את משפחות המחבלים מנדנבליט מסרב לגרש מביתם אבל את היהודים מאדמתם חופשי חופשי. ועוד על פי חוק. גם בסדום היה חוק וגם בסדום מי שהעז להפר אותו הואשם בכך שהוא פוגע בשלטון החוק.

הלאה. כנגד הערבים ביהודה ושומרון לא מתקיימת אכיפה כמעט בכלל על בניה בלתי חוקית ובאופן גורף לא כנגד בניה בקרקע פרטית. גם בעניין הזה שלטון החוק באזור שמור ליהודים בלבד.

>>>
שלוש שנים שמנדנבליט כבר מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואף לא אחד מהאבסורדים המפלים והמקוממים האלה לא בוטל! אין לו כנראה זמן לזה. אבל כדי לשאת נאומים חוצבי להבות אש יש לו את כל הזמן שבעולם.

בשבוע שעבר בישרו כותרות ענק בעיתונים על חוות דעתו של היועץ שמאפשרת סוף סוף להפעיל את תקנת השוק ולהסדיר כאלפיים בתים שהוקמו על אדמות מדינה ונגרעו מהן בהליך מקומם וחסר תקדים שמופעל, שוב, כנגד מתיישבי יו"ש בלבד.

שלוש שנים שחוות הדעת הזו מונחת על שולחנו של היועץ. שלוש שנים לקח לו לאשר את הצעד הטריוויאלי והמתבקש הזה, הצעד הראשון והקל ביותר בהסדרת אלפי מבנים שהוקמו לאורך השנים על אדמות לא מוסדרות. אחר כך הוא עוד יטען שחוק ההסדרה מיותר כי יש באמתחתו חלופות מידתיות יותר. בקצב הזה ייקח לו מאות שנים להסדיר את ההתיישבות...

יש לי עוד כמה וכמה דוגמאות כאלה אבל אני לא רצה להתיש אתכם בפרטים ואני מניח שהמסר הובן.

>>>
המדיניות שמכתיבים היועצים המשפטיים ביהודה ושומרון היא מדיניות הספר הלבן שנועדה לפגוע בהתיישבות ולהצר את צעדיה בצורה מפלה ומעוולת.

המאבק בה הוא גאווה גדולה, המשך למאבקם של אנשי ההפעלה ואנשי חומה ומגדל. דור דור ומפריעיו, דור דור וחלוציו גיבוריו. ההיסטוריה תשפוט כל אחד לפי הצד שבו הוא בחר להיות.

>>>
היועץ תקף בנאומו היום גם את החוק שלי להסדרת ההתיישבות הצעירה. זה אותו יועץ שטען שחוק ההסדרה אינו חוקתי והתייצב בעניינו בבג"ץ באופן אבסורדי נגד הממשלה שאותה הוא אמור לייצג.

אני קובע נחרצות שחוק ההסדרה הוא חוקתי, ועוד איך. לא אני אומר את זה. אומרת את זה הממשלה שמיוצגת באמצעות עו"ד ד"ר הראל ארנון - משפטן מהשורה הראשונה. אומר את זה היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, משפטן חשוב אף הוא. אומרת את זה שורה של מומחים ופרופסורים למשפטים. מותר ליועץ לחשוב אחרת, אבל אסור לו לקבוע שמי שחושב אחרת ממנו פועל נגד שלטון החוק. זו אמירה מקוממת שמסוכנת לדמוקרטיה הישראלית ועלולה להביא לדיקטטורה משפטית אלימה.

גם החוק הנוכחי להסדרת ההתיישבות הצעירה צולח את מבחני החוקתיות. אני מרשה לעצמי להעריך שהיועץ מבין את זה היטב. מה שמפריע לו כל כך זה שאחרי כל כך הרבה שנים שהוא וחבריו התרגלו לנהל את המדינה ולקבוע איפה ומתי ואיך יקום ישוב ואיפה לא, פתאום קמים כמה שרים וחברי כנסת חצופים ומתיימרים לייצג את העם שבחר בהם ולדרוש להיות שותפים בניהול המדינה.

מפריע להם שאחרי עשרות שנים שהם הפכו את עצמם לכוהני הצדק והמוסר והכתיבו לעם באופן חד צדדי את "ערכי היסוד של השיטה" יש כמה נבחרי ציבור שמרשים לעצמם לקרוא על זה תגר ואשכרה למשול ולחוקק ערכים ומדיניות שמשקפים את רצונו של הרוב בעם. מטריף אותם שאשכרה יש כאן פתאום הבלחות של דמוקרטיה במובן הפשוט של המילה. שלטון העם. כן, לא רק שלטון החוק אלא גם שלטון העם.

וזה משגע אותם, אז הם מגייסים את כל הכח ויורים בכל התותחים כדי לעצור את זה.

>>>
אבל הם לא יצליחו. אני מודיע באופן חד משמעי שאם היועץ יחשוב אפילו לחזור על הקרקס הזה שבו הוא מתייצב בבג"ץ נגד הממשלה והכנסת בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה או בחוק לגירוש משפחות מחבלים, שמקדמים חבריי השר בנט וח"כ יוגב, אעשה בלי נדר את כל מה שאני יכול כדי להעביר את החוק שלי שאוסר עליו לעשות את זה. האבסורד הזה שבו היועץ חושב שהוא מייצג את הא-ל ומרשה לעצמו לפעול נגד הממשלה שאותה הוא אמור לייצג חייב להיפסק. אין לזה אח וריע בשום מדינה מתוקנת בעולם וזה לא יהיה גם כאן. בלענו את הצפרדע הזו פעם אחת יותר מידי. עד כאן.

>>>
את הגלגל הזה אי אפשר כבר להחזיר לאחור. העם מזהה היטב את שוד הדמוקרטיה שעורכים כאן המשפטנים כבר יותר משלושה עשורים ודורש להחזיר לו את המדינה. יותר ויותר נבחרי ציבור מבינים את זה, ובעזרת השם זה יקרה.

הדרך היחידה שבה המשפטנים יוכלו לעצור אותי תהיה לתפור לי תיק. הם לא היססו את לעשות את זה ליעקב נאמן ז"ל ולעוד אחרים שהעזו לעמוד בדרכם, ואני מניח שיש במשטרה ופרקליטות מי שכבר מחפשים אותי בסיבוב. אבל אני לא חושש מזה. זה לא יעצור את תהליך ההבראה של הדמוקרטיה הישראלית. את מה שלא אספיק אני להשלים, אם יערכו לי סיכול ממוקד, ישלימו אלה שיבואו אחרי. תהליך התיקון הזה הגיע כבר לנקודת האל חזור.

>>>
לא עברנו על החוק בשיבה הביתה לעמונה. עשינו את הדבר הצודק, המוסרי והציוני ביותר. על אף כל הקשיים רכשנו את הקרקע במליוני שקלים ואנחנו בסך הכל מבקשים לממש את זכויות הקניין שלנו וליישב את הארץ שאנחנו כל כך אוהבים. מערכת משפט שמבוססת על צדק ומוסר יכולה וצריכה להגן על הזכות הזו שלנו - זכות קניין פרטית, אבל עוד הרבה יותר מכך זכות וחובה כללית יהודית והיסטורית.

"השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה".