בנט מגנה את הקמפיין: "לא זו דרכנו"

הבוקר התפרסם קמפיין חדש של רשימת הבית היהודי בירושלים ובו הם מזהירים מפני כניעה של המועמדים לראשות העיר לחרדים. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי הוא מגנה את הקמפיין וכי הוא לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית

חדשות כיפה גלעד כהן 06/08/18 09:14 כה באב התשעח

בנט מגנה את הקמפיין: "לא זו דרכנו"
"לא זו דרכנו" | השר נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

הבוקר התפרסם קמפיין חדש של סיעת הבית היהודי בירושלים בראשות חגית משה ובו מוצגים מועמדים לראשות עיריית ירושלים כחרדים ועל המודעה נכתב "רק הבית היהודי מנצח. יבלום את השפעת החרדים"

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט אמר כי הוא מגנה בתוקף את הקמפיין שפרסם הבוקר וכי הוא לא נעשה על דעת ההנהגה הארצית של המפלגה. "הקמפיין לא מייצג את עמדתה של המפלגה כלפי הציבור החרדי. לא זו דרכנו. אנו מאמינים בחיבור והידברות בין החלקים השונים בחברה הישראלית, ולא בהגדלת הקיטוב" כך צייץ בנט בטוויטר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי התייחס גם הוא  לקמפיין בטוויטר וכתב: "קמפיין כואב ומביש שפורסם הבוקר מטעמנו בבחירות המוניציפליות בירושלים נעשה שלא על דעתנו ואנחנו מתנערים ממנו באופן מוחלט ודורשים את גניזתו. מבקש להתנצל באופן אישי בפני מי שנפגע. נתחקר ונוודא בע"ה שטעויות חמורות כאלו לא יישנו. תודה לכל מי שהסב את תשומת ליבי לכך מהבוקר."

יבלמו את השפעת החרדים?

קמפיין הבית היהודי בירושליםצילום: יח"צ

גם יו"ר רשמית מאוחדים אריה קינג תקף את הקמפיין ואמר כי הוא מוזועזע מהמודעה האנטישמית של חגית משה, שזכתה לגיבוי המביש של האיחוד הלאומי. 

"יש מי שרוממות האחדות על שפתיה אבל ארס השנאה וההפחדה כלפי יהודים מרעילים כל פעולה שלה גם בתקשורת וגם בעיריה. לאור פרסום המודעה, בה מלגלגת חגית על הלבוש החרדי והפיאות, תנועת מאוחדים חוזרת וקוראת לאיחוד הלאומי לפרוש מרשימת הבית היהודי בעיר ירושלים ולהפסיק להכשיר את השרץ. הציבור החרדי בעיר איננו האוייב, אלא שותף לבניינה של עיר הקודש! לצערנו, איננו רואים הבדל בין הלבשת המועמדים לראשות העיר בתחפושת חרדית מלגלגת לקירקטורות האנטישמיות של היהודים מבית מדרשם של עיתונים אירופאים אנטישמים, זו הסתה לכל דבר."

"רק ברשימת מאוחדים קיימת אחדות אמיתית של חזית תורנית-לאומית הכוללת כיפות סרוגות, חרדים עובדים, ציבור ספרדי חרדי ומסורתיים. זהו הפסיפס המופלא של תושבי ירושלים אותו נפעל לייצג באהבת אחים, למען אחדות ירושלים וצביונה היהודי" נמסר מסיעת מאוחדים.

רשימת מאוחדים בירושלים

רשימת מאוחדים בירושליםצילום: יח"צ

מהאיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי מתנערת מהמודעה החמורה והמכאיבה שפורסמה היום בידיעות אחרונות. ירושלים היא עיר של אחדות וכל פילוג ושיסוי בין אוכלוסיות אינו דרכינו. אנחנו בבדיקה מול שותפינו כדי להבין איך יצא דבר תקלה שכזה בקמפיין ולדאוג לגניזתה באופן מיידי. מודעה שכזו אינה מקובלת עלינו ואנו מתנצלים על הטעות הנוראית ומבקשים את סליחתם של כל מי שנפגעו"