סמוטריץ': הבית היהודי מעדיף להיות סרח עודף בליכוד

המשא ומתן בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי הגיע למבוי סתום. לאחר שהגיעו להבנה ולהסכמים ביום שישי, במוצאי השבת הרב רפי פרץ חזר לתנאים המקדימים והבהיר, לא תהיה הנהגה משותפת - אנחנו האח הבכור

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 09/02/19 23:18 ד באדר א'

סמוטריץ': הבית היהודי מעדיף להיות סרח עודף בליכוד
יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש

במשך כל השבת ציפה יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשיחה מיו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ. סמוטריץ' ציפה לשיחה חיובית שתחתום את המשא ומתן ותודיע על הריצה המשותפת של הסיעות. אולם, למרות סיכומים מסוימים שהגיעו אליהם השניים ביום שישי, בשיחה בצאת השבת של הרב רפי עם סמוטריץ' הובהר כי הבית היהודי לא מוכן להתפשר על דבר. בבית היהודי מתעקשים כי יושב הראש של הרשימה המשותפת יהיה הרב רפי פרץ והוא גם יחזיק בתיק הבכיר בממשלה. סמוטריץ' רומז כי הדבר נעשה מהסיבה כי בבית היהודי מעדיפים ריצה משותפת דווקא עם הליכוד.

יו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ אמר הערב: "ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת. ואכן ללא מתווכים ויועצים - ואחרי וויתורים משמעותיים מצידי למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת - הצלחנו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת".

הרב רפי פרץ וניר אורבך

הרב רפי פרץ וניר אורבךצילום: כיפה

עוד אמר סמוטריץ' כי: "במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שיוויוניות. לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת - ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית.

"אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום. מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראת קורצת יותר לאנשי הבית היהודי".