סמוטריץ' נגד כחלון: "נכשלת בדיור ואתה רוצה להרוס את החקלאות?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את שר האוצר, לאחר שהודיע שבממשלה הבאה ידרוש את תיק החקלאות עבור מפלגתו. סמוטריץ' כתב בטוויטר: "מי שפגע הכי הרבה בחקלאות זה אתה ומשרד האוצר"

חדשות כיפה יהונתן קליין 20/08/18 20:25 ט באלול התשעח

סמוטריץ' נגד כחלון: "נכשלת בדיור ואתה רוצה להרוס את החקלאות?"
בצלאל סמוטריץ', צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ריח הבחירות מתחיל להינשא באוויר והפוליטיקאים משחיזים חרבות. שר האוצר משה כחלון הודיע היום (ב') כי בממשלה הבאה 'כולנו' תדרוש את תיק החקלאות. דבריו של כחלון הגיעו על רקע הצטרפותו של מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, למפלגת כולנו. כחלון כתב בהודעתו: "בקדנציה הבאה מפלגת כולנו תיקח אחריות על החקלאות הישראלית, תדרוש את תיק החקלאות אליה ותחזיר אותה למקום הממלכתי והמקצועי שבו היא אמורה להיות."

בתגובה לדברים תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי את כחלון. סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שאחרי שנכשלת בדיור אתה רוצה להרוס גם את החקלאות? מי שפגע הכי הרבה בחקלאות זה אתה ומשרד האוצר שסימנתם את החקלאים כמי שאחראים ליוקר המחיה ומאז קיצצתם, הורדת מכסים, הרסתם את משק המים להשקיה, פגעתם באמצעות הוותמ"לים בשטחי חקלאות אדירים בלי לבנות עליהם יחידת דיור אחת ועוד ועוד".

שר החקלאות אורי אריאל אמר היום בתגובה לדברים של כחלון, כי "לאחר שלוש שנים של עבודה מאומצת, בהן שידרגנו את המשרד ופעלנו לחיזוק מעמדו בכל התחומים, אני שמח לשמוע שמשרד החקלאות הפך להיות אטרקטיבי ומבוקש.
"המבחן הוא לא בהצהרות אלא במעשים. ונכון להיום אחרי שלוש וחצי שנים שהשר בתפקיד, האוצר לא מסייע לחקלאות. אני שמח לשמוע שמשרד האוצר משנה את גישתו לסייע במידה רבה לחקלאים".

נזכיר שאריאל וסמוטריץ' הם חברי אותה מפלגה (תקומה) בתוך הבית היהודי. ועל רקע הפרסומים בשבועות האחרונים כי סמוטריץ' מתכוון להתמודד נגד אריאל על הנהגת המפלגה, אולי יהיה מי שיבחר לראות ביציאתו של סמוטריץ' להגנת אורי אריאל סימן לכך שהעניינים בין חברי תקומה תקינים וטובים.