סמוטריץ מתנגד לשביתה ותוקף: "יש שמועות שיו"ר ההסתדרות ישתלב ברשימת כחלון"

חבר הבית היהודי ביקש להצטרף כידיד בית המשפט נגד כוונת ההסתדרות להשבית את המשק, "מדובר בשביתה פרועה, פוליטית ובלתי חוקית המדיפה ריח בחירות עז"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/18 15:22 כח בחשון התשעט

סמוטריץ מתנגד לשביתה ותוקף: "יש שמועות שיו"ר ההסתדרות ישתלב ברשימת כחלון"
בצלאל סמוטריץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יצא היום (שלישי) בחריפות נגד השביתה המתוכננת מחר במשק, ואף ביקש להצטרף כידיד בית המשפט נגד הסתדרות העובדים.

"מדובר בשביתה פרועה, פוליטית ובלתי חוקית המדיפה ריח בחירות עז, שהופעלה מהר מדי, חובבני מדי, פופוליסטי מדי", כתב סמוטריץ בבקשת ההצטרפות ששיגר לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.

יו"ר ההסתדרות יצטרף לרשימת כולנו? ניסנקורן עם כחלון

יו"ר ההסתדרות יצטרף לרשימת כולנו? ניסנקורן עם כחלוןצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לדבריו, "השביתה עליה הכריזה ההסתדרות לא יכולה בשום אופן לעלות כדי שביתה מוגנת על פי חוק יישוב סכסוכי עבודה וכי שביתה זו מדיפה ריח פוליטי חזק". בנוסף ציין כי "המגעים הפוליטיים בין יו"ר ההסתדרות, מר אבי ניסנקורן, ושר האוצר מר משה כחלון, יצאו לאור לאחרונה וכוללים אף שמועות, שלא הוכחשו על שיבוצו של מר ניסנקורן ברשימתו של שר האוצר לכנסת הבאה".

מוקדם יותר פורסם כי ההסתדרות איימה בשביתה כללית במשק, על רקע משבר הבטיחות במקומות העבודה בכלל ובענף הבנייה בפרט. וחבר האיחוד הלאומי-הבית היהודי טען כי "רתימת ההסתדרות והשבתה בלתי חוקית וחסרת אחריות של המשק כחלק מאותה היערכות היא שבירת שיא נוסף של ציניות בשימוש לרעה בזכות השביתה".